Gå til innhold

Planlagt keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter nr to i desember. Førstemann kom etter hastekeisersnitt. Han va 4700 og 56 cm og satte seg fast. Ble satt i gang etter 12 dager på overtid. E redd for at det samme skal skje neste gang og. Både jeg og min mann va store da vi ble født. Søsken på begge sider har fått store barn. Da min mor fikk sistemann så ble det også ved hastekeisersnitt. Han va 5 kg...og de holdt på å miste han. Satte seg fast han og...

Har tenkt å mase meg til keisersnitt neste gang og...e det stor sjangse for at jeg får det tror dere...? Skal til samtale og vekstestimering i oktober. Noen som har vært gjennom det samme? E det vanskelig å få keisersnitt...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke vanskelig å få keisersnitt når man har en historie bak seg. Du kan komme bort i noen som vil prøve å overtale deg til vanlig fødsel, men står du på ditt og ikke virker usikker på samtalen går det helt greit;)

Skrevet

Hadde planlagt på 1. barnet som lå i seteleie. Måtte skru på krana og grine , for de vil jo helst ha llt naturlig. Men magefølelsen min sa nei og jeg sto på mitt og forklarte at da kom jeg til å bli hysterisk fremmot fødsel og at det var allt jeg klarte å tenke på. Legen ga seg, jeg fikk keisersnitt og alt gikk helt fint. har født de andre gangene siden ungene har ligget riktig og hatt normal strl. Du får overdrive litt på traumer fra forrige gang og stå på krava. Ingen vits i at du skal måtte havne i samme situasjon som forrige gang og gå gjennom en ekstra risiko . Noen får store barn og det blir jo som å føde for første gang igjen, det tar tid og hvis du da har traumer fra forrige gang kan det fort gå i stå og bli en ekstra psykisk påkjenning.

Lykke til , og ikke gi deg !

Skrevet

Dette høres jo nesten ut som min fødselshistorie. Hadde haste-ks med førstemann og en meget traumatisk fødsel. Har bedt om samtale på sykehuset nå for mulig planlagt keisersnitt, og sjekket litt opp ang. dette. For meg virker det som det har mye å si hvilket sykehus du hører til... Jeg skal føde på Fredrikstad, enn du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...