Gå til innhold

Noen frisøsrer her, eller andre som er flinke med hår??

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med håret mitt--

Jeg har en uvane med å vaske det hver dag. Jeg vet det ikke er bra, men jeg føler jeg må gjøre det.

Jeg får så lett fet hodebunn. Men der igjen blir håret så frizzy om man kan si det. Så det ser merkelig og slitt ut.

Hvordan få det til å ligge i ro og samtidig se sunt og fint ut? Finnes det noen gode produkter jeg kan anvende?

Samtidig mister jeg masse hår, men tror dette kan komme av jernmangel. Så har startet på jern nå :)

Håper noen har noen tips å komme med.

På forhånd takk :)

Fortsetter under...

Nå er det en god stund siden jeg har jobbet som frisør, men jeg har hørt at det finnes shampo som du kan brukes på tørt hår. Hør på salongene.

Når det gjelder hårvask og du har fetthår skal du ikke massere for hardt i hodebunnen. Da det vil øke fettproduktet. Masser det forsiktig og bruk balsam på tuppene.

Har god erfaring når det gjelder Wella, men det finnes mange andre merker som også er bra.

Har du lang eller kort hår?

Hvis du har langt hår, så ser man bedre at man mister mere enn kort. Uansett hårtype (tror jeg)

Jeg som svarte over her.

Siden du har halvlangt hår, så ser du bedre når det gjelder håravfall. Så det er ikke unormalt.

Hårkur er bra uansett hårtype, men vil anbefaler deg at du bruker god tid på å finne det rette produktet som passer til ditt hårtype. Gå rundt i salonger og hør. (kjip å kaste bort masse penger på ingen ting)

Jeg brukte selv Wella sitt hårkur. Proteinmask, men det er fordi jeg hadde bleket håret og tok permanent den gangen.

Siden håret ditt er fett, så regner jeg med at du også trenger proteiner og ikke fuktighet. Bruk shampo for fethodebunn og en lett balsam. Gjerne spraybalsam, tror det vil passer til din hårtype. Da den ikke vil tynge veldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...