Maybeline Skrevet 22. september 2011 #1 Skrevet 22. september 2011 Har 13 dager igjen til termin og har begynt å tenke på hentesettet. Hva er det egentlig jeg må kjøpe? matchende sparkebukse og jakke? Hvilket hentesett har dere kjøpt/laget?? En annen ting er at man vet jo ikke om det vil passe - skal jeg kjøpe i str 50 eller 56?
Bolla med 2 små <3 Skrevet 22. september 2011 #2 Skrevet 22. september 2011 Vi har hvit sparkebukse med tilhørende jakke i "pusestoff" og bjørne ører på hetta. Det er str 50 vi har kjøpt iallefall, men kan hende det blir litt snaut siden det viser seg å være en stor frøken inni her :-/
Atterengang Skrevet 22. september 2011 #3 Skrevet 22. september 2011 Haha, må le av meg selv som har hatt hentesettet klart siden uke 29.. Enda 50 dager igjen på meg.. Litt ivirg kanskje..Hehe.. Jeg har også med klær i 50.. Men tenker og kjøpe et ullsett som jeg event kan ta på i stedet dersom det er veldig kaldt den dagen. Er jo i november jeg har termin.. Men jeg mins å ha lest flere steder her inne at 50 klea som regel passer den første uken.. 56 svømmer de fleste i... Så går nok bra med 50:)
RosaParasoll Skrevet 22. september 2011 #4 Skrevet 22. september 2011 Hentesettet har vært klart i maaange år før jeg ble født Det settet ble min oldemor, mormor, mamma, tante, meg selv, min bror, fetter og kusine hentet hjem i Like fint den dag i dag, kjempe stas synes jeg!
Håper_og_tror Skrevet 22. september 2011 #5 Skrevet 22. september 2011 min mormor har strikket et kjempesøtt hentesett til meg=) hvit sparkebukse med lyserosa blomster, og matchende jakke og lue. håper det passer=)
Meg +1 +2 Skrevet 22. september 2011 #6 Skrevet 22. september 2011 Plulakken: Så fin tradisjon! Begrepet hentesett fikk en helt ny verdi! Må fundere litt på om jeg klarer å starte en slik tradisjon Venter tvillinger, så kjøpte i str 45 for en tid siden. Hele, like dresser, men i rosa og blått. Utrolig søte! "Problemet" er bare at de har blitt værende inni her lenger enn jeg forventet og nå er estimert opp mot 3300gr begge to, så spørs om det blir for lite.. Så tar med alternativ i str 50. (og har lagt frem alt. i 56, men det blir nok litt drøyt.. )
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 22. september 2011 #7 Skrevet 22. september 2011 Her har både min mor og hans mormor strikket hentesett;) tar det som passer best på størrelsen...
Sirkus85 Skrevet 22. september 2011 #8 Skrevet 22. september 2011 Her har oldemor (til barnet) strikka 3 forskjellige sett, et i blått, et i grønt og et i eggehvit så vi tar det som passer best =)
m240 Skrevet 22. september 2011 #9 Skrevet 22. september 2011 Jeg har kjøpt i str56 men har fått greie på at tulla i maven er liten. Så jeg har kjøpt i str 50 så da får vi se da . Jeg har 8 dager igjen nå ;-)
Mammen ved dammen Skrevet 22. september 2011 #10 Skrevet 22. september 2011 Barnets mormor strikker visst på det! Gleder meg til å se! Hentesett er en nokså snål, men koselig tradisjon. Også blir det jo tatt noen bilder denne dagen; på pappas arm, i bilstolen, inn døra hjemme for første gang osv osv...
nummer 4 er en spire Skrevet 22. september 2011 #11 Skrevet 22. september 2011 Min siste var 54 lang og 4 kg og han passet fint i strl 50 , var romslig nok. Passet ikke så lenge , men pent med noe de ikke svømmer i også. Han bæsjet det riktignok ned på ett blunk og måtte skiftes på og da spydde han på det andre settet og så ga jeg opp så han hadde aldri på seg hentesettet lenge om gangen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå