Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En samling kommentarer jeg har fått i alle mine 4 svangerskap :

1. Oi , skal du føde snart eller ?? Hva ? er det 4 mnd igjen ?? Oi, da er du jammen svæææær!!

2: sikker på at det ikke er to der inne ???

3: Åhhhh, en babymage , sparker den ?? Få kjenne !!

4: Legger du alltid på deg så mye så tidlig i svangerskapet ?

5: Har aldri sett så stooor mage jeg , det må være to, er du sikker ? Du burde få sjekket altså!!

6: Bare 3 mnd igjen nå , det går jo kjempefort , og så svær som du er så har de sikkert tatt feil av terminen, du er garantert en mnd før !!

7: oi, her er det ikke lenge igjen ser jeg ... Hva ?? 2 mnd , nei, du tuller?? Ser jo ut som du kan føde når som helst !

8: Ja, hvordan har du tenkt å gå ned igjen de kiloene der ? Har du gjort det før sier du ? Ja, blir vel vanskeligere for hver gang tenker jeg.

Er det ikke fantastisk hvor allemannseie kroppen blir når man har en baby i magen ? Og hvor naturlig det faller for folk å komme med de frekkeste kommentarer og de utroligste spekulasjoner . Og å ta på magen for så å spørre om det er greit etterpå. Med kommentaren " jeg elsker å ta på babymager , åhhhhh !! " Grøss. Har bare en tanke i hodet når noen vil ta på magen min og det er at jeg innerst inne ønsker å slå de rett ned ! For det r jo stort sett fremmede , eller difuse bekjentskaper som skal bort å kjenne . For ikke å snakke om den evindelige gjettingen på kjønn....... Etter 4 . svangerskap gidder jeg ikke bli såret lengre, men agressiv, det blir jeg . Det aller verste er svigerfar som på barselvisitt etter fødsel altså, klarer å lire av seg : er det fler der inne , mens han peker på magen min som fortsatt ikke er helt borte etter 2 dager . Heldigvis ble han omtrent drept av svigermor..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skulle ta 1års fotografering av sønnen vår + gravidbilder i uke 35.

"Det må være den største magen jeg har sett faktisk.." sier fotografen.

Tror det er den frekkeste kommentaren jeg har fått som gravid :-/

Forventet han at jeg skulle hoppe i taket av glede for den kommentaren da eller?

Skrevet

Jeg kan ikke fordra slike kommentarer. Sist jeg fikk en sårende kommentar svarte jeg tilbake. Stiller du altid dumme spm:) men trur ikke den ukjente damen synes det var så koselig

Skrevet

Hva er det slags folk dere omgås? Har aldri fått en eneste slik kommentar. Jeg er ikke større en normalen på symfysemålet, men har lagt på meg altfor mye ellers.

Dette vet heldigvis folk å holde for seg selv.

Skrevet

Får komentarer hele tiden. Sånn som Hei tjukka, blir du større nå så ruller du snart . ha,ha,ha ( svigerfar og onkler )

Og jeg er strengt talt ikke større enn andre gravide. Men jeg er ikke så lang. Og det virker som at fordi jeg egentlig ikke er "feit" til vanlig så er det ekstra greit å kommentere .

Skrevet

Huff.... ler litt her jeg sitter. Og jeg kjenner meg veldig igjen. Jeg liker ikke at folk tar på magen min og jeg innser at de nærmeste (familie og nære venner) tar ikke på magen. I alle fall ikke uten å spørre. Men plutselig kan folk jeg knapt kjenner komme opp til meg og plutselig stryke meg på magen. Jeg har vært kvalm i hele svangerskapet samt at jeg får kynnere av å sette en pekefinger på magen, så jeg blir sint og frustrert. Men er nok litt for snill til å si særlig mye på det... :-/ Men det er helt utrolig hva folk får seg til å si. Jeg er sånn størrelsesmessig midt på treet og har i underkant av 4 uker til termin. Noen sier at jeg kommer til å sprekke når som helst, mens noen sier at det ser ut som om jeg venter barn først på nyåret. Kan ikke folk bare innse at ingen gravide har like stor mage?! Og holde tankene sine for seg selv...!

Vel, i dag er det ikke lenge til permisjonsstart og for å komme meg til fellesområdene på jobb må jeg gjennom en lang korridor med kontorer på alle sider. Jeg trente i lunsjpausen i dag og et eller annet i bekkenet "knakk til". Så jeg gikk gjennom gangen nå nettopp med skiiiiiiikkelig vaggende gange. Jeg jobber som etterforsker i politiet og alle i gangen er menn og etterforskere, og personen på første kontoret begynner å synge høyt "nei, så tjukk du har blitt... nå må du pinadø slanke deg litt" osv osv og ALLE stemmer i! Herlig!!! Hehe! Men klarer ikke å bli sint på de... Endte opp med at jeg lo så jeg nesten tisset ut meg halvveis ned i gangen :-)

Får bare trøste oss med at det snart er over... Og jeg kommer til å love at jeg ALDRI skal kommentere en gravidmage noensinne!!!

Skrevet

Ha,ha... litt komisk :)

Jeg bryr meg ikke så mye om menn som sier "hei tjukka" eller slikt, det er liksom litt uskyldig. Men blir mer såret hvis det er noen jeg ikke forventer det av, venninner og familie og slikt. Har f.eks fått høre: "du ser større ut denne gangen ja".. og "det er nok en stooor lillesøster i magen ja"... Litt irriterende når jeg vet at jeg veier nøyaktig det samme som sist. Har også fått høre: "Hva? Er det 3-4 md til termin?? Da må det være to!!"

Jeg får mage raskt, og det er jeg egentlig godt fornøyd med! Men man blir litt ekstra sårbar i fht komentarer ja. Samtidig synes jeg det er ganske koselig når folk sier: Ååååå så fin mage du har! Er heldigvis noen av de også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...