Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #1 Del Skrevet 22. september 2011 Dette blir det første ordentlige bursdagsselskapet til jenta vår og jeg kjenner at jeg er litt grønn på dette altså. Hun fyller 4 år og i fjor gjorde vi det enkelt å dro sammen med noen venner med barn på en tur et morsomt sted og de lekte som de ville. Men nå er det ordentlig bursdag som gjelder og det blir tilsammen 10 barn på 3 og 4 år hvis alle kommer. Jenta mi har byttet barnehage nå i høst, så vi kjenner ikke barna så godt ennå og har knapt hilst på foreldrene deres. Regner med at de fleste foreldrene kommer til å være tilstede da? Eller hva er vanlig når de er 3 år og 4 år gamle? Vi har liten plass så jeg tenkte at jeg må prøve å ha litt organisert lek/aktiviteter så ikke alle bare løper rundt og kræsjer inn i hverandre. Eller er de for små til det? Tenkte på f.eks "Sette hale på grisen". Har dere noen andre forslag til leker som passer for denne alderen? Har tenkt at selskapet skal vare 2 timer. Bør vi starte med å åpne gaver eller starte med å spise tror dere? Blir glad for alle tips og erfaringer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143602512-hjeeeeelp-barneselsap-hva-gj%C3%B8r-man/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #2 Del Skrevet 22. september 2011 Start med gavene og ikke sats på for mange organisete leker utenom å fiske godteposer. Det er forventet mange steder. De er som regel mest opptatt av å få leke med ditt barns leker og se på rommet hennes. Her er det ikke vanlig at foreldrene er med i 4 årsdager. Datteren min hadde 18 gjester da hun ble 4.Ingen hdde med foreldre. Et selskap varer oftest i to timer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143602512-hjeeeeelp-barneselsap-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-143602543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #3 Del Skrevet 22. september 2011 Takk for svar. Godteposefisking ja, det må vi ha! Klar over at det er mest vanlig at de går uten følge når de blir 4, men flere av dem er bare 3 og siden vi er nye i barnehagen (begynte for 3 uker siden) så har vi knapt lært navnene på barna. Bare derfor jeg lurte. Satser på at vi åpner gaver først, går til bords og spiser og deretter leker litt. Så kanskje hale på grisen og deretter leke litt igjen. Og så godteposefisking helt på slutten? Høres dette greit ut? Lurer på om jeg bør be foreldrene skrive opp telefon nummeret sitt i tilfelle det er en som plutselig savner mamma og gråter? Ville selvsagt bare trøstet og tenkt at det går fint hvis det var der vi bodde før og kjente barna godt, men vi kjenner jo ikke disse barna så da er det annerledes. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143602512-hjeeeeelp-barneselsap-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-143602605 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå