Gå til innhold

Svetter som en gris! Hva er dette??

Anbefalte innlegg

Fikk mitt tredje barn for tre måneder siden. I det siste har jeg svettet så mye! begynner å svette en liten stund etter fysisk anstrengelse, f.eks hvis jeg har trillet raskt til HS begynner jeg å svette masse når jeg sitter inne hos HS.

Våkner om natten og skal amme mini, da kan svetten renne i strømmer!

Er dette hormonelt? Har ikke opplevd det med de andre.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143602495-svetter-som-en-gris-hva-er-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel hormonene, er det ikke? Jeg svettet mye om nettene da jeg ammet førstemann. Det rare er at det ikke begynte før etter noen måneder. Jeg tror kanskje nattsvetten slår til når man sover ordentlig tungt, og det gjør man kanskje ikke den første tiden :). Nå venter jeg bare på at det skal slå til igjen! Det er helt utrolig hvor svetten rant fra, husker jeg. Midt på leggen var jeg våt av svette!

Det er nok hormonene i kroppen. Tenk på alle endringene som foregår nå når alt skal "på plass" igjen etter svangerskapet og fødselen :-) Tror ikke det er noe å gjøre med det, bortsett fra å gjøre det mest mulig behagelig for deg selv. Det er ikke noe særlig å være våt og ekkel av svette. Bruk f.eks ullundertøy slik at du ikke føler deg så klam? :-)

Annonse

Aliminiums klorid i sprit linniment. Deo til ca 150 kr på apoteket, varer 1 år. brukes på ubabert(!) hud en gang i uken om natten, vaskes vekk dagen etterpå. Bruk vanlig deo som normalt ellers. INGEN svette i travel jobb!!!!!! Trneger ikke si mer, den er fantastisk!

Jeg hadde det sånn etter første fødsel. Svettet noe helt vanvittig, følte meg skikkelig uappetittelig og fryktet at jeg var blitt sånn.

Heldigvis ga det seg, men jeg husker ikke hvor lenge det varte.

Opplevde det faktisk ikke etter andre fødsel, det har jeg aldri tenkt over før. Hm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...