Svømmetur Skrevet 22. september 2011 #1 Skrevet 22. september 2011 Søte lillemor 7 mnd en blid dagen lang. Det er aldri noe stress å legge hun. Sover etter 10 min, både dagtid og kveld. Hun pleier å ha to lurer på ca 1t og 30 min. Noen ganger må hun ha en liten lur 20 min i 4 tiden. Er i en overgangsfase med to eller tre lurer.... Men så kommer natta!!!! Hun har avvent seg selv. Vil ikke ha flaske om jeg tilbyr, noe som jo er fint. Hun våkner ofte hver 2 time allikevel. Finner roen med en gang jeg er oppi sengen med tutt eller bare viser at jeg er der. Har prøvd å overse hun med da er det rameskrik og våken i flere timer. Er det noen som har noen tips?
Bad habits har tre små Skrevet 22. september 2011 #2 Skrevet 22. september 2011 Hvis hun roer seg hvis du viser deg, eller gir henne smokk - synes jeg hun er ganske flink:-) Etterhvert kan du forsøke å drøye litt med å gå inn til henne, men ikke ennå. Vent en måned eller to (til hun har fått objektkonstans - dvs forstår at du ikke er "borte" selv om du forsvinner ut av synsfeltet).
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 22. september 2011 #3 Skrevet 22. september 2011 Tror ikke dere gjør noe galt. Det høres ikke unormalt ut i det hele tatt og babyer har faser der hvor nattesøvnen er ustabil i korte eller lengre perioder. Tror nesten ikke det er til å komme unna. Syns du skal fortsette slik som nå jeg. Også kan du heller være strengere etterhvert som babyen blir noen mnd eldre. Plutselig så er det ikke noen oppvåkninger på en lang periode, før de plutselig får en ny periode med oppvåkninger på natten. Ellers ville jeg ha prøvd å ha tatt den korte luren før kl 4 om det lar seg gjøre. det kan kanskje påvirke nattesøvnen. Verdt et forsøk
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. september 2011 #4 Skrevet 22. september 2011 Høres ikke galt ut, bare veldig normalt ut;) Synes dere er heldige hvis hun roer seg så lett, så var jeg deg ville jeg bare fortsatt slik dere gjør nå, så går det nok over om ikke så lenge vil jeg tro:)
Svømmetur Skrevet 22. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 22. september 2011 Takk for mange fine svar. Ja, jeg fortsetterslik som jeg gjør... Bare litt kjedelig at hun ikke kan sove litt mer enn 2 timer. Hun har aldri gjort det (med unntak for noen få ganger da hun har sovet 4 timer).... Hun erjo 7 mnd. Trodde de fleste pleide å sove litt mer sammenhengende. Hun sover på våres rom nå. Vi flyttet hun på egent rom rett før 6 mnd, men da ble det mye værre og gav opp etter 2 uker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå