Gå til innhold

spm vedr urinprøve

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man med urinprøve ved alle legebesøk?

Må det være morgenurin?

I så fall, hva om man har time sent på dagen og er på jobb i forkant?

Sikkert dumt spm, men håper noen kan svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om og ta med til alle legetimer.

Om du kjører bil, kan den stå der, for nå er det jo kaldt i lufta.

Ellers om du har tilgang til kjøleskap på jobb, kan du ha urinprøva i en diskre boks, pakke den inn så ingen ser hva der er ;)

Det skal være morgenurin ja, det fikk hvertfall jeg beskjed om :)

Skrevet

jeg har problemer med å ta urinprøve hjemme om morgenen og ta den med på jobb hvos jeg har time senere på dagen, og nei, jeg liker ikke at den står i bilen iløpet av dagen.

Min løsning på dette er at jeg kommer 10-15 min før legetimen, at jeg tar urinprøven på legesenteret.

om det er morgenurin eller ikke, det tror ikke jeg spiller noe rolle, da de finner ut dersom der er "problemer" uansett..

Skrevet

ja jeg tror jeg gjør som deg, jeg tar prøven på kontoret der.

Takk for tipset.

Skrevet

Hei ;0)

Ville bare si at jeg tok ikke med morgenurin første gangen. Jeg var overbevist om at jeg hadde urinveisinfeksjon, men det slo ikke ut på noen tester. Kom tilbake 2 uker senere med morgenurin og da slo det fullt ut på urinveisinfeksjon. Hadde visst gått med den en stund da... Mere enn 2 uker! Så kan ha sine fordeler med morgenurin! Legen mente da det var pga at jeg ikke hadde morgenurin første gangen.

Bare min erfaring! :-D

Skrevet

man skal ha med morgenurin på kontroller. Dette fordi om noe er galt kan det i visse tilfeller ikke synes på urinprøver tatt senere på dagen..Nettopp fordi da har du drukket en del og urinen er mer utvannet. Da er det ikke like lett å oppdage unormalheter..

Jeg ville gjort som hun over sier; ta med i en diskre boks og sett i kjøleskapet på jobb. Det må være bedre det enn å ikke oppdage noe galt hvis noe faktisk skulle være galt??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...