Gå til innhold

sukk...ble lei meg på helsestasjonen igår... er dette virkelig så gale da?

Anbefalte innlegg

Jeg er enig med alle over meg.

Hva hs måtte mene er av ingen betydning - dere gjør det som er riktig for dere, om det så involverer å sitte med ungen i 5 minutter så han er trygg når han sovner. Herregud, jeg kan fort finne på å bruke 45 min på å legge 3åringen min ennå jeg - og så lenge vi alle betrakter det som kos så driter jeg egentlig i hva andre synes.

Fortsetter under...

Jeg har ikke lest gjennom alle svarene du har fått, men jeg vil gjerne dele min erfaring med deg.

Da vi fikk vårt først barn holdt jeg henne i armene mine til hun sovnet. (Da følte jeg meg som en god mammma som fikk barnet mitt til å sove. Hehe). Etterhver som hun ble eldre lå vi vedsiden av henne i vår seng og løftet henne over i hennes seng etter at hun hadde sovnet.

Da hun fikk eget rom og stor seng, satt vi på sengekantten. Etter hun fylte tre år, kunne vi gå ut av rommet og si at vi kommer å sier god natt om to min. dette godtok hun og fungerte kjempebra. Hun sovnet selv.

Dette fungerte så godt for oss at vi gjorde det samme med andremann. Nå er yngste 1.5 år og slik er leggerutinene i dag.

Fireåringen sover i sprinkelsenga til ettåringen og ettåringen sover mellom oss i dobbelsenga. Legginga tar sjelden mer enn ti min.

Siden vi begge har familie langt unna, har vi aldri barnevakt (ellers kunne nok ikke dette fungert i daet lange løp) Vi trives med løsningen,men forsøkte mange metoder før vi fant ut av det.

Dette ble langt. Poenget mitt er egentlig at dere må gjøre det som fungerer best for dere og ikke hva helsesøster eller andre måtte mene. Tror ikke det finnes noen endelig fasit uansett.

Lykke til!!!

Hehe, jeg ammet mine unger i søvn til laaaangt over året, de har hatt seng inntil min seng enda lenger. Minste på 3,5 har fortsatt sengen sin inntil min.

Barna og jeg sover fortsatt på samme soverom (5,5 år og 3,5 år), litt fordi det passer sånn med rommene her i huset, men synes det er heeelt ok.

Greit å slippe å stå opp og vekke alle fordi 3-åringen har sparket av seg dyna...

Og barna legger seg HELT uten problemer. :-)

Jeg har hatt mange slike opplevelser som du hadde med hs, og har funnet ut at man bare må si at "alt er BRA og jeg har MASSE avlastning!!" Ellers blir det fort slik du beskriver. Synd men sånn er det...

Dere er flinke, og glem den dumme hs!

Klem! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...