Gå til innhold

Ang. å ta med barnet på polet

Anbefalte innlegg

Husker da jeg skulle til polet en gang sammen med barnet mitt. Moren min var med. Hun sa til meg at å ta med barn til polet er en uting og at det ikke er bra.

Hun tok aldri med meg på polet heller da jeg var liten. Måtte alltid stå og vente ute når hun skal inn å handle. Mens jeg så de andre barna fikk lov til å være med foreldrene sine inn.

Hmmm, det fikk meg til å tenke i ettertid at det er vel ikke ille å ta med barnet på polet, men å røyke i samme rom som barna oppholder seg i er greit...

En rar mor jeg har.

Fortsetter under...

Om jeg er ute å handler og har med meg dattera mi så hopper jeg ikke over polet om jeg skulle vært innom der fordi hun er med for å si det sånn. Ærlig talt folk er hysteriske. Mine barn skal lære seg måtehold dem, ikke at alkohol er noe forbudt, hemmelig og spennende.

Annonse

Der jeg vokste opp, var det pinlig å bli friska med en polpose. Derfor hadde folk med seg egne poser på polet som de dro utenpå polposen. Også var de livredde for at naboen skulle se dem!

Ikke SÅ engstelige når de sovna i veigrøta på vei hjem.

Dobbeltnmoralen lenge leve.

Etter din mor så burde jeg vel igrunn ha vært en alkoholiker nå. Jeg var med mine foreldre på polet, jeg syns det var kjempe spennende å se på alle de forskjellige flaskende. Husker jeg fikk lov å bli med bak på lageret engang (før var det nesten ingen flasker som sto fremme, en måtte si hva en skulle ha og de hentet på lageret til deg) det var stas.

Jeg har laget vin med mine foreldre, det var en av tingene meg og pappa gjorde sammen. Jeg fikk alltid smake på alkohol om jeg spurte, men jeg stakk bare tunga nedi for å få en smak. Jeg likte aldri noe.

Jeg har endel i barskapet mitt, men jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg tar ett glass vin eller noe annet i løpet av året. Det er mye gøyere å lage slikt enn å drikke det syns jeg. Siden vi drikker lite vin har jeg heller gått over til å lage likør.

Mine barn er med på polet, er med å plukke slik at vi kan lage vin (plukker til pappa) og likør. Jeg håper jeg kan gi mine barn samme holdning som mine foreldre gav meg, jeg har aldri syntes alkohol har vært spennende og noe jeg måtte prøve når eg var ungdom. Min søster har også samme holdning som meg, selv om hun aldri var med på å lage noe, hun løp ute med gutta istede. Men selve holdningen vil jeg gi mine barn vidre. Gjør jeg alkohol til noe hemmelig og forbudt tror jeg det blir mer spennende for ungene å prøve i det skjulte. Men gjør en det ikke til en så stor sak tror jeg ungene får ett mer fornuftig forhold til det, de kommer til å møte den på en eller annen måte uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...