Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ca 10 grader om dagene her vi bor. Hva skal jeg da kle på snuppa når vi er ute og går tur? Hun ligger i kombivogn og har tynn dundyne over seg. - Ja for voksiposen vil jeg vente med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun er lita og bare ligger i vogna ville jeg nok bare hatt på vanlige klær under. Er hun større og sitter å følger med litt i vogna så kanskje en jakke og lue i tillegg? Er det vind ville jeg hatt vognene trekk over i tillegg til dyna.

Skrevet

Ikke en sånn "pusete" dress over tynn bukse og body? Og lue. Hun er skrikete når hun ligger i vogn (ligger generelt) så hun må tas opp og bæres halve turen.

Skrevet

Her er det også rundt 10 grader, og jeg har forlengst startet ullsesongen. Gutten er 8 mnd og sitter/ ligger alltid i ro i vogna (tas ikke opp). Jeg har gjerne på tynt lag ull innerst og ulldress utapå, og lue såklart. Han har ullteppe over seg, men det tar jeg bort hvis vi f.eks triller lenge i sola. Er det litt for varmt for ulldressen har han på en ulljakke. Han er aldri svett når jeg tar han opp, akkurat passe :-) Veldig stor forskjell på barn da, min er alltid litt kald, som sin mor :-)

Skrevet

Hva slags ulldress for trilling ute bør jeg kjøpe? Og ullbody og strømpe bukse under? Klør det ikke?

Skrevet

Det kommer ann på om hun bare ligger i vognen, eller blir tatt opp. Ligger hun bare i vogn med dundyne, ville jeg hatt ullbody, ull-strømpebukse og lue på. Blir hun tatt opp må hun ha noe som er mer vindtett utenpå ullklærne. Fleece funker rimelig greit synes jeg. Eller en tynn dress.

Skrevet

De fleste barn tåler ull. Merinoull er mykt og godt.

Skrevet

Jeg har bestilt den ull-fleece dressen til Nøstebarn. Og body og sokker og "sko" - derfra det og.

Skrevet

Den dressen er veldig varm og god ihvertfall:-)

Skrevet

Gutten vår har atopisk eksem, men merinoull går bra likevel (bank i bordet). Det klør ikke og er veldig behagelig å ha på. Bruker en del blandingsstoffer, som ull/bomull (f.eks fra Cubus), og ull/silke (f.eks fra Nøstebarn). De er veldig myke og gode og fleksible, gode å bevege seg i, og holder varmen (blir ikke svett, for ull regulerer kroppstemperaturen), og blir man litt våt (sikkel, vann..) tørker det raskt, så man trenger ikke like mange skift.

Vi bruker denne ytterst, og er kjempefornøyd!! Har en fra nøstebarn også.

http://no.bestseller.com/name-it/pants/WOOLMINILSKNITSUITSTRIPEBOY411/13065949,no_NO,pd.html?dwvar_13065949_colorPattern=13065949_GREYMELANGE

Skrevet

Det er jo egentlig bare å prøve seg fram for hva som funker for dere... Kjenn etter i nakke om hun er varm/kald. Jenta vår blir veldig fort varm mens jeg selv er den kalde typen. Bare sørg for å ha på votter på deg selv, og ha varme nok hender til å kjenne etter, det kan være en utfordring i seg selv. Vi foreldre har et rykte på oss om å kle på barna for mye, og det er bedre å ha på forlite visstnok, ettersom de takler kulde bedre en for mye varme... Går an å ha med et pledd å pakke rundt når du tar henne opp f.eks. Skjønner det er vanskelig å finne passende antrekk både til vogn og bæring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...