♥tosmåtroll♥ Skrevet 22. september 2011 #1 Skrevet 22. september 2011 Den store symptomjakten er igang,og føler jeg bare går hjemme å ruger og kjenner etter på om noe snart er i gjære...hehe...så tenkte vi som nermer oss termin kunne sette opp en liste på hvordan kroppene våres har det om dagen :-) Jeg har nå 10 dager til termin og har disse vondtene: -masse kynnerer uavhengig om jeg er i bevegelse -menssmerter som kommer hyppigere for hver dag -vann i beina og hender og i dobbelthaka.. -sykt støl i skambeinet og innsiden av lår -kvalm og sulten om en aen -tørst konstant -råmelk i puppene som har blitt ømme igjen.. Hmmm...tror det var alt ;-) herlig å være gravid sånn ellers da,masse liv i den lille krabaten tross liten plass:-) Hvordan har dere det jenter??
09+11+15 <3 Skrevet 22. september 2011 #2 Skrevet 22. september 2011 En sånn tråd har jeg savna - Økende ryggsmerte (mens-smerter) - kynnere - øm i skambenet - Diare i natt - råmelk har jeg også, er det et "tegn"? - Kjempe sulten! - Trøtt! Har 7 dager igjen
3barnsmor123 Skrevet 22. september 2011 #3 Skrevet 22. september 2011 Er det lov å henge seg på denne selv om jeg har termin i slutten av Okt ?
3barnsmor123 Skrevet 22. september 2011 #5 Skrevet 22. september 2011 Så supert he he -Stikkinger i underlivet ( Føler det er en hånd eller noe på vei ut ), Ganske ubehagelig å vondt egentlig. -Masse Kynnere uansett om jeg er aktiv eller ikke, ganske intense til tider og med korte mellomrom spess på kvelden. -Mensmurringer både i mage og rygg oftere og oftere -Mye små uggen, spess om morgenen -Ofte smådårlig i magen
Bolla med 2 små <3 Skrevet 22. september 2011 #6 Skrevet 22. september 2011 -Nedpress -"Menssmerter" i mage og korsrygg -Masse kynnere, nesten konstant he he -Råmelk i puppene, lekker noe om nettene -Kvalme, diare om nettene med tak i magen -Kjenner etter vondter for så å glede meg over dem
Emz Skrevet 22. september 2011 #7 Skrevet 22. september 2011 Yes, jeg har 4 dager til termin og kun én dag til min egen termin ift siste mens-dato (men begge datoer kan forøvrig stemme for vår del..) Mine symptomer: -mensmurringer og kynnere, mer på kvelden/natta enn dagen -roligere baby siste to døgn -veeeldig nedpress -smerter i korsryggen i natt -slimproppen gikk isted (litt mer ekkelt å se enn jeg trodde faktisk, haha) -melk i puppene, men det har jeg hatt lenge
81-Mamma<3<3 Skrevet 22. september 2011 #8 Skrevet 22. september 2011 Ha,ha, den store symptomjakten har vart leeeeeenge her Nå begynner jeg å lure på om det kommer noen baby.. Men det gjør vell det... Enda 9 dager til termin. - Jeg har også masse kynnere. Har hatt de lenge, tror det er mer og at de er hardere nå. (Siden jeg ikke hadde kynnere før fødselen sist, så tror jeg jo hele tiden at fødselen har startet... Slitsomt altså) - menssmerter er kommet i det siste - Vondt både forran og bak i bekkenet har jeg hatt en stund (baby ligger langt ned) - Endel utflod, hvitaktig - lyskestrekk faktisk - lurer på om det er pga at baby ligger så langt nede... - ingen energi. - litt mer humørsvigninger kanskje... - hadde litt fødeansikt, men lurer på om det forsvant.. Ikke ødemer - halsbrann av og til - råmelk i puppene, men de er ikke ømme... - masse liv men ikke løs mage... det hadde jeg før fødselen sist altså.... Sammenlignet med første fødsel skal jeg føde i natt... Men det skjer nok neppe
♥tosmåtroll♥ Skrevet 22. september 2011 Forfatter #9 Skrevet 22. september 2011 81-mamma<3Fødeklar: hehe...kjenner til den følelsen om at NÅ er det no på gang...hadde heller ingen symptomer før forrige fødsel...tror jeg kun hadde litt kynnere som ikke er i nerheten av dem jeg har nå....skikkelig slitsomt! Godt å se de samme symptomene går igjen da jenter....tyder på at alt er som det skal, og at det ikke er så lenge igjen uansett før vi får treffe di må nurkene :-D
Maybeline Skrevet 22. september 2011 #10 Skrevet 22. september 2011 13 dager igjen. Våknet inatt av at jeg var skikkelig kvalm. Andre som har det slik? Har ikke vært kvalm siden starten på sv.skapet
Mamma i lykkerus Skrevet 22. september 2011 #11 Skrevet 22. september 2011 Ja, den store symptomjakten ja! Nå er det 9 dager igjen til termin og min baby har egentlig sluttet helt å gi tegn til at noe nærmer seg. Han er i bevegelse nesten hele døgnet, men ikke interessert i å kommer ut. Eneste jeg kan si jeg fortsatt kjenner er stikkinger nedover lårene og rompa og nedpress i skambeinet Kynnere har jeg også, men ikke vonde, kjenner nesten ikke at de er der, merker bare at magen er hard. Håper på litt tegn idag og mot helgen!
cessa81 Skrevet 22. september 2011 #12 Skrevet 22. september 2011 Mye av de samme symtomene ser jeg. - mye kynnere, mange som må pustes gjennom - nedpress - øm i skambenet - slimproppen har gått - hode er festet for 2 uker siden, er 3 sv.skap. - er moden og 1 cm åpning - siste dagene hatt mye hodepine, og kvalmen er tilbake. - sååå trøtt, så kroppen lader nok opp. Time hos jm i morgen, skal da spørre om hun kan strippe meg... Krysser fingrene for det....
Meg +1 +2 Skrevet 22. september 2011 #13 Skrevet 22. september 2011 Bra tråd!! 37+1 her, men tvillinger så har time for igangsetting på mandag. Hadde forventet at de skulle komme før så har kjendt etter symptomer en stund nå. - kraftigere kynnere! - nedpress - "liten plass" men bra med liv. Kjennes av og til ut som om de er på vei ut feil åpning.. - økt kvalme. Har stusset på det, så kjekt å se at de er "normalt". - mens smerter over rygg og nedre del mage. Mest om kvelden, men ikke hver kveld. - smerter over symfyse og ut i lysken (har bekkenløsning, så trenger ikke bety noe) - må på do minst hver andre time! Og har noe dårligere kontroll.. Måtte jobbe hardt for å klare opp mot de ønska fore timene før sist kontroll.. - på kontroll tirsdag var livmorhalsen ca 1 cm og myk (begynt å modnes) Cessa81: strippe? Betyr det å trigge livmorhalsen?
RosaParasoll Skrevet 22. september 2011 #14 Skrevet 22. september 2011 Jeg er i dag 37+3 og har så og si ingen symptomer, har kjent noe som kan minne om mensmurringer men det har bare vart i kanskje 3-4 min og har ikke kunnet måle seg med ordentlig menssmerter, også stikker det til innimellom der nede (kommer vel med skistava først ) Kan det ha noe å si at jeg er førstegangsfødene? Sitter liksom å venter på alle mulige ondter, hehe.. Har også vært litt dårlig i magen, men ikke slik at det har vært plagsomt..
EiAndr Skrevet 22. september 2011 #15 Skrevet 22. september 2011 stikkinger har jeg blitt fortalt er bekkenløsning...
30kg opp, 2,5kg baby ut.. Skrevet 22. september 2011 #16 Skrevet 22. september 2011 vondt i korsryggen og dårlig mage, 6 dager til termin, sukk alt for få symptomer kanskje...
09+11+15 <3 Skrevet 22. september 2011 #17 Skrevet 22. september 2011 Jeg har blitt fortalt det er modning
30kg opp, 2,5kg baby ut.. Skrevet 22. september 2011 #18 Skrevet 22. september 2011 takk for oppmuntrende ord;)
cessa81 Skrevet 22. september 2011 #19 Skrevet 22. september 2011 Hei Ja er vel det, det er. Røsker litt oppi der. Får håpe det hjelper kroppen litt på vei :-)) Hvorfor det kalles stripping vet jeg ikke :-)
mod81 Skrevet 22. september 2011 #20 Skrevet 22. september 2011 5 dager til termin: Våknet i dag med masse mensmurring,som har var utover hele dagen. Ble nesten litt bekymra, men godt å høre at d er normalt. Ellers dårlig i magen og ekstremt sulten. Føler poden suger til seg alt jeg spiser om dagen. Puppene har blitt ømme igjen. Mye liv i magen. Har tydeligvis bra med plass for driver enda og turner mye. Langt i fra å feste seg. På to kontroller har poden ligget på skrå eller med rompa ned, men snur seg tilbake til hodeleie igjen. Til å bli litt små sprø av. Flere som har d sånn? Spennende dager. Skal bli godt når ventetiden er overstått.
♥ Min engel ♥ Skrevet 22. september 2011 #21 Skrevet 22. september 2011 Ja, jeg blir gaaal av denne symptomjakten!! 11 dager igjen og tenker på baby og fødsel heeele tiden - Jeg skifter mellom kvalme og sulten hele dagen. - Masse vonde kynnere ved bevegelse. - Mensmurringer, mest om natten. - Vondt i lysken og nedover låret.. Tro det var det.. Ellers så er jeg jo lei, men samtidig så prøver jeg å nyte den siste alenetiden før vi blir tre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå