Gå til innhold

Når informerer dere arbeidsgiver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jobb som det er vanskelig å få en erstatter til, når burde jeg si noe? Jeg hadde håpet å vente frem til u12 iallefall... Kan ikke unngå å tenke at sjefen blir skuffet (inni seg) og jeg får dårlig samvittighet.. Når termin kommer (mai) har jeg jobbet der et år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

med første informerte jeg når jeg var 12 uker. De har likevel god tid på å skaffe seg erstatter, og de har ingen rett til å få vite det tidlig om ikke du selv vil si det.

Nå er sjefen allerede informert (9 uker nå) og har visst det en stund.. Men dette er fordi jeg ble sykemeldt pga blødninger - og har også hatt 2 ufrivillige aborter som de også vet om siden jeg ble sykemeldt begge gangene..

Tror du må føle på hva du syns er best ift å si det til sjefen, og ikke hva sjefen ønsker :) det er du som er viktig i denne settingen :)

Skrevet

Jeg jobber i en firma med 90% menn og en håndfull damer. Er 4+4 og har sagt det til en god jente kollega. Vi skal til Frankrike på jubileumstur imorgen med besøk på vinslott og og masse sånt og da kan jo ikke jeg drikke. Har da blitt enig med mannen min som også skal være med at jeg sier jeg går på antibiotika. Grunnen til at jeg ikke sier ifra er usikkerheten rundt det med at ting skal gå bra før uke 12. De er alle klare over at det snart kan bli nurk her da sjefen selv "hintet" litt om det. Har jobbet i 1,5 år når jeg går ut i permisjon. Venter noen uker til...iallfall til uke 9 tror jeg.

Skrevet

sa det med en gang jeg :)

grunner er at jeg hadde store problemer under sist svangerskap, og for at sjefen skulle være forberedt på det, sa jeg det tidligest mulig.

og joda, jeg har problemer.. først med kvalme/oppkast, og nå utrolig sliten i kropp og sjel (fikk en time-out av legen på 1,5 uke, så nå skal det sovest :)..)

og i tillegg har jeg en fysisk krevende jobb, som til vanlig ikke er noe problem, men nå sliter jeg..

men man er faktisk ikke plikta å si noe før 2 mnder før permisjonstart ;)

Skrevet

Jeg sa fra til sjefen i uke 7, var veldig kvalm og dårlig opplagt. Syntes det var greit at han visste hvorfor jeg evt sprang på do eller tok litt ekstra pauser. Også står det i oppfølgingsplana vår at pga tilrettelegging av gravide er det nyttig for arbeidsgiver å få vite det så tidlig som mulig.

Skrevet

Jeg og sa det med engang. Synes ikke det er noe problem, har så godt forhold til sjefen

Skrevet

Jeg også sa det med en gang, sjefen var omtrent den første som fikk vite det. Vi har planer om å holde det skjult for resten av verden en god stund til :)

Gruet meg litt til å si det - men det gikk utrolig greit.

Vet at sjefen ikke sier det til noen andre - og greit med alt som er gjort. :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...