førstekroll Skrevet 21. september 2011 #1 Skrevet 21. september 2011 Føles ut som jeg er støl på innsiden av lårene. Er 35 uker på vei. Hva kan dette være da? Har han festa seg i bekkenet eller kan det være begynnende bekkenløsning?
EiAndr Skrevet 22. september 2011 #2 Skrevet 22. september 2011 bekkenløsning sier min jordmor, jeg har samme symptomer...
MammaAskepott Skrevet 22. september 2011 #3 Skrevet 22. september 2011 Høyrest ut som begynnende BL, foranliggende. Ta det med ro og ta dine forhåndsregler, så slepp du kanskje "billig" unna.
Lille jente Skrevet 23. september 2011 #4 Skrevet 23. september 2011 Som de andre skriver er nok dette bekkenløsning ja... Jeg er i uke 30 nå, og for ca 5 uker siden kjente jeg at jeg var støl på innsiden av lårene. Men jeg tok ikke hintet og gikk turer og var nok litt for aktiv. Nå har jeg en smertefull BL som vekker meg om nettene, og jeg klarer ikke løfte beina ut av sengen uten å hjelpe til med armene. Så slapp av, ikke overbelast deg selv, ikke bær tungt, og vær forsiktig. Er du ikke forsiktig kan det bli så mye verre! Lykke til!
førstekroll Skrevet 23. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 23. september 2011 Takk for svar alle sammen! Jeg som hadde håpet at det var sånn fordi han hadde festet hodet:/ Jeg har hatt symptomer på BL tidligere, men det gikk over da jeg sluttet å gå turer, tok en tur til syden, og begynte å svømme nå og da. Nå er det jo kaldere i været og jeg tror det påvirker kroppen min litt. Snedig hvordan vi fungerer gitt...
ozbaby Skrevet 23. september 2011 #6 Skrevet 23. september 2011 Jeg er også 35 uker og i de siste dagene har jeg også følt meg støl nedentil når jeg går. Føles ut som jeg har hatt en skikkelig treningsøkt. Tenkte også som deg at det kunne være hodet som hadde festet seg. Bekkenløsning har jeg ikke merket noen ting som helst til, og det hadde vært kjedelig om det skulle komme nå..
VeroJea Skrevet 23. september 2011 #7 Skrevet 23. september 2011 Jeg er i uke 38 og har de sise ukene nå vært "støl" på skambeinet (som dem kaller det) og "mellom" beina.. Hvis dere skjønner hva jeg mener, litt vanskelig å forklare :/ kan dette også være noe med bekenløsning å gjøre?
nyttårsprins Skrevet 25. september 2011 #8 Skrevet 25. september 2011 Jeg er 100% sykemeldt pga bekkenløsning. Og på meg sitter smertene nesten utelukkende i symfysen (eller skambeinet som du sier). Så bekkenløsning er kun en samlebetegnelse på alle smerter i bekkenet. Alle som er gravid skal ha bekkenløsning, men noen får altså det litt mer smertefullt enn andre. Når jeg forsøker å beskrive for andre hvordan smerten i symfysen er, så sier jeg at det er som om noen har slått meg mellom beina med et balltre...høres ikke godt ut det nei...
MammaAskepott Skrevet 25. september 2011 #9 Skrevet 25. september 2011 Det er som nyttårsprins seier, me skal alle ha BL når me er gravide, men nokon får smerter av det, og smertene kan vere ulike for kvar og ein av oss. Dette er 3.svangerskapet mitt, og eg har hatt Bl m/gangvansker med alle 3, men i forskjellige grader, og forskjellige stader. Med fyrstemann sat smertene bak, og med de to siste har det vore i symfysen, men likevel ulike former for smerter. Viktig at de tek det med ro, har lik vekt på begge bein og har de samla, og ikkje minst tar ein kvil når de kjenner det begynner å ta seg opp. Treng ikkje bli sengeliggende, og det er ikkje farlig. Ta ein kik i bekkenløsningforumet, så finn de nok mange gode tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå