Gå til innhold

Når begynner barna å sove hele natten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min sluttet å småvåkne om natten (bortsett fra noen unntak såklart) når han var rundt to år... Men jeg har så godt sovehjerte, sovner igjen på sekundet selv om jeg står opp og stapper i smokk, så det har ikke plaget meg. Har innimellom sovet på madrass ved siden av sprinkelsengen hans så har jeg sluppet å stå opp... Sover som et barn jeg da ;-)

Annonse

I natt var første natta at babyen på 8 måneder sov fra 18 til 12, for så å få mat, og sove igjen til 3, få mat og sove til 6 der vi sto opp. Vant til mange oppvåkninger her også. Tenker vi er klare for eget rom nå. :)

Eldste var vel 2 år når vi kunne si at han sov hele natten. Hadde hatt en og annen natt før det også, men kunne gå lang tid mellom hver.

Men varte ikke så mange mnd før han begynte å våkne igjen. Først når han ble storebror 2 år og 4 mnd. Hadde en ukes tid der han våknet hver natt, gjerne flere ganger. Så gikk det over. Deretter en ny periode nå når han begynte i barnehage. 6 uker siden nå, og han har vel bare sovet 3 hele netter.

Mnstemor på 5 mnd har hatt noen hele netter helt fra hun var 5-6 uker, dvs 6-8 timer i strekk. Men vanligvis er hun våken 1-4 ganger pr natt. I og med erfaringene etter storebroren, forventer jeg ikke at hun sover natta gjennom enda. Hadde vært deilig, men er ikke noe jeg går å håper på. Skjer det så skjer det, ingenting er bedre enn det. Men jeg gjør ikke vondt verre ved å gå å forvente noe som kanskje ikke skjer på lenge.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...