Gå til innhold

Pappapermisjon og tidskonto


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min mann jobber skift og vi ønsker selvfølgelig å utnytte dette til våres fordel med at han kun tar permisjon de ukene han har dagskift. På den måten så kan lille og pappa være hjemme lengre.

 

Nå er de i ferd med å endre på turnusen og det er ingen mulighet for oss å planlegge når han skal ta ut permisjonen sin. Må pappan sette opp når han skal ta ut all permisjon de neste tre årene? Eller kan han sette opp deler av permisjonen og vente med resten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er egne regler for permisjon når det gjelder skiftarbeidere med lengre friperioder.

 

Jeg kan ikke alle detaljene, men dere kan ikke regne med at han kan ta pemerisjon kun i jobbeukene og ha fri i friukene i tillegg. Sjekk nav.no for regelverket rundt dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare friukene han ikke skal ha permisjon, han jobber ettermiddag/kveld og nattevakter som han skal ta. Målet var bare at han skulle være hjemme på dagtid når jeg er på jobb og så drar han på jobb når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at han ikke skal kunne "plukke" vakter slik at han har permisjon når han har vakt og ikke-permisjon når han har fridager:)

 

han må inngå en avtale med AG for en lenger periode (gradert uttak av foreldrepermisjon) og det skal registreres hvor stor % han skal ha permisjon og hvor stor del han skal jobbe i denne perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tidlig arbeidsgiver skal ha melding om permisjon avhenger av hvor lang permisjon han skal ha. Jo lenger permisjon, jo lenger varslingsfrist. Du finner de ulike fristene i arbeidsmiljøloven.

 

Permisjonen kan selvfølgelig endres, men også da med gitte varslingsfrister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...