Gå til innhold

Øredobber på datteren min, hun er 2 år...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette må da ikke nødvendigvis være trolling.

Jeg traff et par på ferie i Oslo som hadde hull i datterens ører. Hun var 9 mnd. Vet ikke når hun fikk det. Utrolig søtt, men joda, jeg tenkte mitt.

Veldig hyggelige var de værtfall, og unge.

Min datter fikk hull i ørene hos frisør da hun var 3, nesten 4. Gikk helt fint, hun var forberedt på at det kom til å gjøre vondt, men var fast bestemt på å gjennomføre. Hun hadde altså et ønske selv om å få hull i ørene. Det har vært helt uproblematisk å rense det og holde det i orden. Hun er såpass liten at jeg jo tok all jobben med det. Tror det er bedre enn større barn som skal prøve å holde det i orden selv.

Annonse

bare til å ta på hun.. :)

tok selv på min datter når hun va nesten 5 mnd.. litt grining når de stakk.. men det va det.. ikek vert noe problemer i ettertid.. å nå er hun 2,5 år å går rundt å sier hun er prinsesse med øredobber..

er kjempe søtt

Skal du absolutt ha det så ta det hvertfall hos en proff piercer som bruker nåler og ikke den duste maskinen. Den får de aldri helt ren, de skyter dobben inn i øre. Med nålen som er hul så fjerner de den ekstra huden som blir av hullet i stede for å presse det bort bare. Og dobbene har ofte hakk i seg for at du ikke skal kunne presse stopperen for tett inntil øret, dette hakket er en super gro bunn for bakterier. Bruk nål og percingsmykker i kirurgiskstål og med helt glatte flater.

Når jeg ser små barn med hull i ørene tenker jeg som regel at de kommer fra en kultur hvor det er vanlig at babyer/små barn som har hull i ørene.

Personlig ville jeg ikke tatt hull i ørene på min 2-åring ford jeg vet at hun hadde klådd på de og ikke latt øredobbene være i fred. Det er en evig kamp bare med tannpussen så å rense øredobbene er en kamp jeg ikke ser poenget med.

Når jenta mi har blitt eldre og klarer selv å rense og holde det vedlike, da kan hun få hvis hun vil. Selv fikk jeg øredobber den sommeren jeg ble 7år og da var jeg veldig påpasselig med å rense o.l.

Jeg synes ikke det er søtt i det hele tatt på babyer, ser bare rart ut. Babyer skal være så naturlige som mulig synes jeg. Men fra 3-4 års alderen synes jeg det er greit med hull i ørene hvis BARNET SELV ønsker dette. Sånn tenker jeg i allefall når det gjelder datteren min, det er hennes ører og hun skal selv bestemme om det skal være hull i dem.

Annonse

Tydelig at sånne mødre ønsker en liten prinsesse med lys rosa askepott-kjole.

Når hun er 12 har hun nappet vekk øyebrynene og har en tynn strek over øynene. Sminke er et must.

Når hun er 13 bruker hun en formue i klesbudskjett.

Når hun er 14 har hun sprettet jomfrudommen for lengs.

Får vel være opptil hver enkelt det da. Er jo vanlig i mange land. Spania f.eks, der får jo barna hull i ørene når de bare er noen timer gamle. Tror ikke jeg selv ville hatt det, om jeg hadde hatt ei jente. MEN, det får vel være en hver mor sin vurdering å ta. Tror ikke de gjør det i vanlige salonger, men finnes noen steder på Grønnland.

Skjønner meg bare ikke på dere damer altså. Som jeg skrev er det helt vanlig i f.eks Spania og gjøre dette på små jentebabyer. De gjør det på sykehuset når de er noen dager gamle. Er alle Spanjoler helt blåst da eller? Trauste, dumme Dibdamer vet du, hehe;))

Jag tog hål i på min dotter när min dotter var runt året. JAg fick själv mina hål när jag var 2 mnd i samband med mitt dåp.

Alla får tycka vad dom vill men en fördel om man tänker ta hål i öronen på ett barn är att göra det medans dom är små för då pillar dom inte på örhängerna hela tiden och infektionsriksen minskar.

MIn dotter grät inte ens när hålet blev taget och hon är idag 6 år och gillar sina örhängen.

Javisst är jag invandrare! Är halvt gresk och detta är riktigt vanligt bland "mina folk"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...