Gå til innhold

Har ikke penger! :S

Anbefalte innlegg

Havnet i en frustrerende situasjon :-/ Desverre er alt min egen feil. Jeg har akkurat flyttet, så det har vært en del tull med posten. I slutten av august sendte NAV meg et brev der jeg måtte levere dokumentasjon/bekreftelse på at jeg hadde skoleplass, slik at jeg fortsatt kunne få utbetalinger som enslig. Desverre nok ble jeg ikke oppmerksom på det brevet før i forrige uke, og dermed har NAV allerede stoppet utbetalingene mine. Har vært på NAV og levert dokumentasjonen, men i følget han på NAV kunne behandlingstiden være hele 3 mnd!!!

Overgansstønaden skulle egentlig ha vært på min konto på mandag, men ettersom de har stoppet den er jeg nå blakk.

Hva skal jeg gjøre mens jeg venter på OS!? Alt jeg eier nå er penger nok til 4 bussbilletter slik at jeg kan levere mini i bhg og selv komme meg på skolen torsdag og fredag. Har heller ingen å låne penger av, mens jeg venter. Heller ingen penger på sparekonto.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143601125-har-ikke-penger-s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Sosialen: jeg sa til han på NAV hva jeg skulle leve på i mens jeg ventet, han kunne ikke gi meg et bedre svar på at søknad om sosial hjelp tok ca like lang tid som de tre mnd det tok for NAV å ordne opp i utbetalingene mine.

Jobbe: desverre har jeg ingen mulighet til å jobbe da jeg er 100 % på skolen på dagtid pluss en kveld i uka der jeg tar et fag på voksenopplæring. Må ha tid til lekser også. Samtidlig som at en jobb nå hadde hjulpet meg veldig lite; det er nå jeg er uten penger og ikke når lønningsdatoen kommer.

Hi.

Ta på deg en mørk parykk, still deg på rutebilstasjonen med et skilt der det står: "Need to go home to Romania".

Eller ta på deg burka, og sett deg ved siden av en person på venterommet og rekk fram hånda med bedende blikk. Ei dame fikk snodd noen penger fra meg på den måten, for jeg ble så paff.

Lei ut leiligheten, og bo i telt i 3 mnd. Bruk toalett og dusj på studiestedet.

Joda, det gjorde jeg!

Flere aleneforeldre (inkludert meg selv) jobber ved siden av studiet. Noen jobber kvelder og/eller helger (f.eks når far har barnet eller man har barnepass) eller man jobber de dagene man ikke har obligatoriske forelesninger (ikke alle har undervisning hver dag vettu)

Du som mente hun burde jobbe: Er du helt bak mål?Hun trenger jo penger NÅ! Ikke om en mnd.Gå skole om dagen og jobbe om kvelden...når skal hun få se barnet sitt da?

Er ikke alle som driter penger heller!

Snakk med nav du Hi og søk om et lån eller noe,de kan sikkert hjelpe deg.

Annonse

Nei, jeg er ikke helt bak mål:)

Det finnes mange jobber som gir utbetaling umiddelbart (f.esk "dagsen") eller 2 ganger pr måned (helt vanlig dersom du jobber via bemanningsbyrå f.eks).

Og som jeg også poengterte; ikke alle studenter har obligatorisk oppmøte fra 8 til 16 hver dag. Man kan jobbe på fridager f.eks. Eller man kan jobbe etter barnet er lagt om kvelden dersom man har barnevakt. Eller når far har samvær med barnet. osv osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...