Cocopuffs Skrevet 21. september 2011 #1 Skrevet 21. september 2011 Må bare få lette litt på tankene mine her, hvertfall til dere som har barn som griner mye, kolikk osv.. Har en jente på 5 uker,hun har siden fødsel sovet mye og vært veldig rolig og bedagelig. Men for 1 ukes tid siden begynte hun å skrike endel på kveldstid, trykker mye og viser ubehag.. Jeg fullammer, og har prøvd ALT som kan ha med mitt kosthold å gjøre.. I dag var vi hos kiropraktor, han fortalte at lille jenten min var så stinn og stram i magen at han var overrasket over at hun ikke skrek mer enn hun gjorde, for hun hadde tydeligvis veldig vondt.. stakkar Nå skal vi gå til behandling i noen uker, håper det fungerer. Så her sitter vi, med hodepine av all skrikingen og sliten som fy.. Jeg beunderer dere som har barn med skikkelig kolikk, for jeg hadde aldri taklet det... (tror jeg)... Er kjempe utslitt etter noen netter uten søvn..
C.L.H85 Skrevet 21. september 2011 #2 Skrevet 21. september 2011 Uff da:( Datteren min har ikke hatt kolikk men kiss, så har vært en del skriking her i heimen også... Sov ikke mye i begynnelsen for å si det sånn. Jeg grein og hu skreik, ikkeno koselig for noen av oss... Uansett så er skriking i mer enn 1 time utrolig slitsomt, frustrerende og ikke minst får man så vondt av dem:( Det skal ikke så mange søvnløse netter til før man føler seg helt utslitt, men rart med det.. Man kan faktisk bli litt vant til lite søvn(når det vedvarer en stund) Eneste jeg kan si til trøst er at det går over! Det føles utrolig mørkt og evigvarende når det står på. Min skreik, var utilpass ca 3-4 timer av gangen på forskjellige tider av døgnet- som regel om natten de 3-4 første ukene også gikk det over til å være ettermiddag/kveld. Som sagt så blir det bedre:-)))!! Bare hold ut en stund til. Kiropraktor hjelper sikkert også skal du se;) Du har sikker prøvd masse, men har sett at de som ammer her på forumet har anbefalt ammete, fenikkelte, sukkervann, tuppa mi får flaske, så jeg pleide noen ganger å gi vann med malt i;) Hvis ingenting hjelper, så skal du vite at det går over! Kan liksom ikke gjenta det ofte nok. Bare la henne sove på brystet, bysse henne- gi mye nærhet(selv om det også kan bli slitsomt;) Du og mannen din må prøve å avbelaste hverandre, gi hverandre klemmer og forståelse. Ta hver deres økt med skriking... Slik at dere får noe hvile;) Stå på Dette skal bli bedre skal du se:) Klem fra meg
silje_la Skrevet 22. september 2011 #3 Skrevet 22. september 2011 Uff. Misunner deg ikke. Du har tydeligvis fått samme starten som vi fikk. Selv om det er til liten trøst når man står midt oppi det: Det går over, selv om det ikke føles sånn Kjenner meg veldig igjen i frustrasjonen din. Blir rimelig utslitt av skrik fra den lille søte. Håper virkelig kiropraktoren er redningen deres. Vi var på 4 behandlinger også var det over, men det er virkelig intenst når det står på. Ettersom kroppen til babyen er stiv så er det ikke sikkert at melken du gir henne har noen påvirkning. Prøvde meg selv på et kosthold uten meieriprodukter og var veldig forsiktig med det jeg spiste - fortsatt ingen forandring på ungen. Lykke til videre! Stå på og husk å ta i mort hjelp av andre før du sliter deg ut selv.
petrine71 Skrevet 22. september 2011 #4 Skrevet 22. september 2011 Hva har du gjort i forhold til kosthold? Jeg er litt nyskjerrig.....
Billie Jean Skrevet 22. september 2011 #5 Skrevet 22. september 2011 Vet ikke hva du har prøvd ift mat, men her er hvertfall mine råd: Du kan prøve å kutte ut kålprodukter, løk og sterk mat. I tillegg kan enkelte babyer reagere på melkeprodukter, men jeg ville nok prøvd å kutte ut andre matvarer fra kosten først. Fennikelte fungerte mot min minis magetrøbbel. Jeg fikk han også til å rape flere ganger under måltidet, da han svelget mye luft fordi melka kom så fort. Sukkervann går det også an å prøve. Sikkert greit å ikke prøve alt på en gang, for da vet du jo ikke hva som funker:) Lykke til! PS: Det er lov å synes at det er forferdelig slitsomt med baby som skriker en god del selv om andre babyer skriker mer. Det er alltid noen som har det verre, men det betyr ikke at man ikke kan klage når man føler at man har det ille selv:p
Gjest Madolyn Skrevet 22. september 2011 #6 Skrevet 22. september 2011 Jeg skjønner veldig godt at du er sliten! Selv hadde vi skriking og søvnløse netter helt fra dag 1, så her ble jeg liksom vant med det helt fra starten av. Når det blandet seg med lykkefølelse over å ha født mitt første barn, så ble det liksom bare en sånn emmen dis som jeg ble vant til. Skrikinga parerte jeg med å bruke pupp som smokk og trøst, og å bære og bysse mye, så vi slet ikke så mye med skriking før babyen ble 12-13 uker. Da var gutten fremdeles like mye våken som han sov på natta, og sov aldri uten puppen i munnen, så vi fant ut at vi måtte ta noen grep, siden han ikke ble mer selvstendig på egenhånd.. Og da ble det MYE skrik Her fikk vi aldri noen diagnose på gutten annet enn nakkelåsning, og at han faktisk hadde 11 av 12 punkter på å være en high need baby.. Men så begynte gutten å sove MYE bedre i en tre ukers tid, før han nå har starta å tulle noe grådig igjen; oppe annenhver time for pupp natta gjennom.. Og NÅ føler jeg meg kjempesliten og trøtt! Så jeg skjønner at du blir litt fortvilet, for når man vanligvis sover greit og er vant til å ha energi til å gjøre mer enn eksistensminimum på dagtid, så blir man så satt ut når man flere netter på rad får bare 2-3 timer.. Her ble jeg jo plutselig vant til å orke å gå lange turer, og å dra på besøk eller få besøk, eller til og med dra en tur på kjøpesenteret med gutten i bæresele.. Jaja, det var moro så lenge det varte ;D hehehe... Håper at behandlingen hjelper snuppa di raskt, og som andre sier, det er lov å være sliten og trøtt <3
Cocopuffs Skrevet 23. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 23. september 2011 Takk for mange gode råd her, jeg har nok prøvd de fleste.. Nå har jeg nettopp våknet fra en KJEMPE fin natt, og jeg er uthvilt! Utrolig deilig.. Virket som første behandlingen hos kiropraktor løsnet litt på noe, for hun rapte og prompet hele dagen lang etterpå, så herlig å høre at luften gikk ut.. Hun kaver fortsatt endel, og ynker seg. Gleder meg til neste behandling! I forhold til kosthold så har jeg ikke spist løk,kål,jordbær, kulsyre osv.. (alt som kan gi meg luft i magen rådet), så holdt jeg meg unna melkeprodukter en stund også.. hun var like ille da. Prøvde fenikkelte, det kom rett opp igjen, minifom, da følte jeg at hun ble mye verre! skrek i 3 timer i strekk plutselig.. Sukkervann roet hun i noen minutter,før det var påan igjen.. Har lest innleggene dine,Madolyn.. og du må være en utrolig tålmodig og rolig dame Beundrer deg rett og slett. Her ble jeg grinete og stresset etter en dag med uro, hehe.. Men utrolig hva man kan tåle og holde ut med når det gjelder barna våre <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå