Gå til innhold

Hvor i bilen plassere babyen i bilstol m base?


alle*gode*ting*er*tre

Anbefalte innlegg

Sliter litt med hvordan å få plass til babystol m base, pute til eldstemann og forovervendt bilstol til 5 åringen i baksetet. Hva er best? Vi har maxi cosi m base til babyen som kommer. Viller hlest hatt den i midten, men forhøyningen i gulvet midt bak hindrer støttebenet på basen å komme ned. Kan man fest basen uten støttebenet?

 

Ellers må baby og 5 åringen bak hvert sitt sete og eldstemann imidten på pute. Vet noen om sikkerhet i forh til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal nok ikke bruke basen uten støttebenet! Men går det ikke å gjøre støttebenet så kort at det går oppå forhøyningen?? Det vet jeg vi kan på vår base, men vi har ikke plass uansett i midten....

 

Det aller sikreste stedet i bilen i i midten bak-HVIS setet er bakovervendt! Forovervendt i midten er ikke sikrere enn på sidene... Innbiller meg at det tilogmed er dårligere sikring enn at de som sitter forover sitter bak hvert sitt sete.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bilstol og base har dere da? Vår maxi cosi kan ikke tas så langt ned som vi haddet trengt i vår saab 9 5... Kanskje jeg har gjort et dårlig kjøp..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Akta graco logico og den kan kortes en del... Men uansett er det ganske høyt opp til setet i bilen også... Selv fra midten/forhøyningen.... Dere har nok ikke gjort et dårlig kjøp =) Prøv dere litt frem og hvis ikke noe annet går så kan jo elstemann sitte i midten (sålenge dere har 3-punktseler..)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...