Gå til innhold

Når slutter dere med sportsvogn/trille til barnet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jenta mi blir 4 idag, nå går vi endel til bhg for tida, noe som tar meg 15 min, med vogn, uten hadde det tatt en time, dermed er det ikke noe alternativ nå...hun liker og sitte i vogna så ingen problem der ..

Noen barn er ikke gla i vogna si, da blir det en annen problemstilling...

Gammel er barnet ditt?

Litt glidene egentlig. F.eks har vi med to små ikke tatt med egen trille til en på 2,5-3 år, men om denne har blitt sliten og en av oss har bært babyen på 6-7 mnd, har 2,5-3-åringen fått sitte litt i vognen. Nå er minste 2 år, og vi har solgt vognen og har bare en lett paraplytrille. Regner med å bruke den av og til i året framover. Bl.a tar vi den nok med oss sydover neste sommer når vi skal sydover. Greit å ha om vi skal gå langt, være ute sent på kvelden osv. Men vogn/trille blir lite brukt etter ca 2,5 års alder, og aldri etter 3,5-4 år.

Bamby - gratulerer med dagen til jenta di : )

Her er barnet 4 år. Vi brukte vogn litt i sommer for vi var i div. parker. Vognen har stått hos mine foreldre, som kom med den i går og hvor havnet den jo på stuegulvet forann tv. Med barnet oppi..... da blir jeg frustrert.

Faren mener at han ikke er for stor for vogn. Og at hvis vi skal ett eller annet må jeg bære hvis han blir sliten og nekter å gå..... det høres på meg som om faren mener at barnet kan sitte i vogn til barnet begynner på skolen.

Far baby-gjør barnet etter min mening. Sier jeg nei, sier faren ja og jeg blir den slemme....

vi brukte den veldig sjelden etter at hun ble 2-2,5 år. Hun er glad i å gå og vi pleier å gå til og fra barnehagen. Men i vinter brukte vi den plutselig en del igjen selvom hun da var fylt 3 år. Vi hadde det veldig travelt om morgenene og det gikk så mye fortere å sette henne i dunposen og trille henne til barnehagen istedenfor å kle på henne et tonn med klær og kle av igjen når vi kom frem.

Det har også vært enkelte dager vi har brukt vogna etter at hun ble stor jente. F.eks på heldagstur i København, om kveldene i syden.

Annonse

Takker :D

Tror det er en problemstilling med ulikt svar mht barnet selv, lengde en skal gå, tidsperspektiv, barnets motorikk/fysikk.. Jenta mi er sterk nok hun, men for vår del går det på tid og litt at hun blir sliten ved lange strekninger...

Tror vel ingen foreldre med en 2åring tror en skal bruke vogn med en 4-åring, men ser nå at det ikke er som eg forventa hehe, regner med den blir brukt et halvår til ca.:) Åååh såå praktisk ha ting på vogna og da når en handler;)

Jeg elsker å trille tur, hehe. Sønnen er snart tre og jeg har akkurat kjøpt ny trille - innså at jeg kommer til å trille meg gjennom vinteren iallefall. Har ikke bil, og synes det er superkjekt å ha med vogna på utflukter. Der kan man laste på bagasje, sparkesykkel og barn. Og så kan barnet gå det det orker, og så trenger ikke turen ta slutt selv om bena til gutten er trøtte.

Vi går også på en aktivitet etter barnehagen en dag i uka, og da får pjokken en liten pause mens vi triller dit.

Vet jo ikke hvor lenge vi holder på med vong, men stresser ikke med å kutte det ut ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...