Gå til innhold

Noen som har en morsomt LEK til voksne folk ;) Vi skal ha personaldag/hyttetur, så hadde det vært morsomt med en lek ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er nok edrue alle sammen ;) Hadde vært morsomt med noe man driter seg veldig ut på ;) Men alt er av interesse hvis dere har noen tisp ;)

Fortsetter under...

Skrevet

Èn er forteller og leser historien. Vedkommende deler først ut rollene, og de må spille det historien sier.

Roller: Pillarguri, Skitne Sigurd, Rene Reidar, Bestemor, Ingrid fra Seljord, Passopp, Sofaen, og Bordet.

"I begynnelsen av vår historie befinner vi oss i en tjukk skog, hvor Pillarguri plukker blåbær.

Hun synger høyt på per spellemann...........

Uten at hun merker det kommer skurken Skitne Sigurd snikende bak henne..........

Han griper henne og forsøker og stjele et kyss, men han bommer og treffer albuen hennes i stede......

Pillarguri skriker høyt og lenge.......og fiker til Skitne Sigurd i ansiktet...... Han tar og slenger henne over skulderen, men hun hyler og slår han på ryggen. Han går rundt i sirkel tre ganger før han forsvinner med henne.

I mellomtiden i Bestemors hus sitter Bestemor på sofaen, sur og sint.... Den gamle kjøteren Passopp, går over gulvet for og slikke Bestemors hånd. Han slikker helt opp til albuen..... Bestemor sparker til hunden. Passopp legger seg under Bordet..... Så kommer Skitne Sigurd med den hylende Pillarguri over skulderen inn i rommet.....Bestemor hyler.....Skurken sier hold kjeft, de gamle hurpe......Jeg ta Pillarguri og alle pengene dine.... Passopp styrter bort og biter i skurkens legg..... Pillarguri faller ned skulderen hans og besvimer på gulvet....Skitne Sigurd sparker til hunden.... og hunden bjeffer på skurken.... Så går Passopp bort til Pillarguri og forsøker å vekke henne ved og slikke ansiktet hennes.... Da ingenting hjelper, går han bort til bordet og begynner og gnage på bordbenet.....

Plutselig kommer Rene Reidar inn og roper: Her er jeg for og redde dagen.....Pillarguri reiser seg og roper: å min elskede Reidar....De omfavner hverandre... Reidar sier: Jeg elsker deg, du mitt prektige dukkefjes....Pillarguri sukker og sier: Du min vakre prins.... og de kysser hverandre om og om igjen.... Plutselig stormer skurken til og slår ned Rene Reidar..... Nok en gang besvimer Pillarguri, og denne gangen faller hun på Sofaen......Bestemor klapper henne på kinnet mens hun gråter. Barnet mitt, barnet mitt, hva har jeg gjort galt.... Rene Reidar ruller opp skjortearmene og viser frem musklene sine, Skitne Sigurd begynner og skjelve, og knærne hans knekker sammen..... Reidar varmer opp med og jogge på stede...... Skitne Sigurd forbereder seg til slåsskamp med 10 armhevninger..... Rene Reidar begynner også med armhevninger, og Skitne Sigurd ser sitt snitt til og slå Reidar i hodet....Reidar faller bevisstløs om på gulvet....

Hunden prøver og glefse til skurkens legg, men skurken sparker til ham....Hunden går og legger seg under Sofaen....Bestemor hyler: Din fæle skurk! Sofaen bryter sammen....Bestemor reiser seg og går mot skurken med mord i blikket...

Hun roper "CAGGA-WOH" og med ett velrettet karateslag i hodet hans, faller han sammen død om på gulvet... Hunden begynner og slikke skurken i fjeset, men Bestemor kaster hunden ut av huset...

Pillarguri våkner til, og stormer bort til Rene Reidar... Hun forsøker å gjennopplive ham ved og kysse han på nesen....Reidar våkner....

I mellomtiden har Ingrid fra Seljord, Pillarguri´s søster kommet gjennom skogen med hjemmelaget vin og kjeks for og feire sin søsters forlovelse med Reidar... Utenfor blir hun angrepet av hunden, som glefser, gjør og uler om hverandre...Men Ingrid klarer og få hunden unna....Ingrid trår inn i rommet, og alle samler seg rundt Bordet for og nyte vinen og kjeksene...

Og siden levde de lykkelige i alle sine dager...."

Skrevet

En tur ut er lurt!

En liten "hinderløype" og/eller en "natursti" med diverse spørsmål (gjerne relatert til jobben deres)

Slakk line er en mulighet - kan bare bruke en lastestropp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...