Gå til innhold

Har hun vokst unormalt lite i føttene?

Anbefalte innlegg

Vesla her var 14-15 mnd da vi kjøpte vintersko til henne i fjor. Da endte vi med str 23. De var visst litt små i størrelsen, men likevel. Til sommeren, altså rundt 20-21 mnds alder, kjøpte vi joggesko. Også de i str 23. De var litt store i størrelsen. Nå som hun er litt over 2 år var jeg og prøvde litt vintersko på henne, og det later til at hun må ha str 24-25, var litt ulikt fra de ulike merkene, og da har hun godt å gå på i dem (1,5-2 cm). Er ikke dette veldig liten vekst for føttene? Sønnene mine vokste mye mer i føttene fra de var 1 til 2 år så vidt jeg husker. De gikk vel opp 3-4 størrelser det året, og så ca 2 størrelser i året etter dette. Det later til at hun vokser normalt ellers, hun følger kurvene sine ganske jevnt, men føttene har da altså nesten stått stille ser det ut for.

Fortsetter under...

Jentene mine har i snitt vokst en størrelse i året, men et år måtte jeg kjøpe nye vintersko i januar for de jeg hadde kjøpt på høsten var plutselig snaue... Det går litt i rykk og napp.

Har også en gutt på 10 år som nå måtte ha vintesko i str 40, han har vokst fortere i bena. Kanskje like greit at jentene ikke vokser så fort, er jo greit om de slipper ha størrelse 40 i 4.klasse ;)

Ja, kanskje det ;-) Vet at de vokser litt i rykk og napp, men pleier ikke sommeren normalt å være den "verste" vekstperioden? Er i hvertfall det med guttene. Bare begynte å lure på om det er anderledes med jenter? Tenker de får jo generelt mindre føtter enn gutter når de blir voksne, så kanskje de vokser saktere i bena også? Eller gjør de ikke det?

Annonse

Kan jo nesten se ut for at jenter vokser mindre da ja. Men som ene anonyme over skriver, så er det kanskje like greit. Ikke så kult for jente rå måtte opp i stor str allerede på småskolen. Min eldste blir 9 år om et par uker, og han er oppe i str 40 allerede! Han brukte forøvrig str 24 i sko da han var knappe 1 år, altså samme som vesla bruker nå som hun er 2 år. De er ulike disse barna ;-)

Det er dette som er så greit med DB, man får svar på alt mulig :-) Da ser det jo faktisk ut som, ut i fra dere med jenter som svarer her, at det er normalt for jenter å bare vokse 1-2 størrelser i året. Er vel bare at jeg er vant til gutter som tydeligvis vokser ganske mye fortere i bena.

Min vokser en snau størrelse i året, hun er 4 år og har str 25 nå. Tenker å kjøpe 26 i vintersko og da regner jeg med hun har god plass hele vinteren.

Vil tror det virker som jenta di har vokst lite i føttene fordi skoene er ulike i størrelse.

Gjest Trollmor og trollungene ♥

Høres ganske likt ut som hos oss!

Vesla er akkurat fylt to år, og brukte i fjor str 22 i vintersko. Regner med at vi må ha str 23 eller 24 i år, kommer litt an på hvilket merke vi skal kjøpe (har allerede kjøpt nye gummistøvler, og det var i str 23). Joggeskoene hun har brukt i sommer, og som hun fortsatt bruker litt, er str 22.

Så ser ganske normalt ut i mine øyne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...