Gå til innhold

Spørsmål om barnehage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg lurte på om noen kan fortelle meg litt om barnehage. Altså jeg er gravid nå og lurer på når man kan søke barnehage, altså hvor gammel er barne når de kan starte? Og om det er opptak i August hva gjør man så i mellomtiden med jobb og barn når man er alene?

Å når søker man?

Lurer litt for å tenke og planlegge fremtiden rett og slett, siden jeg er alene :D håper noen kan svare meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke søkt før du har barnets fødselsnr.. altså etter fødsel.. det er forskjell på når søknadsfristen er i din kommune.. men i min er det slik at man kun kan søke i januar..

Skrevet

Det er mange ulike regler fra kommune til kommune så det beste rådet jeg kan gi deg er at du går til hjemmesiden til din kommune og leser hvordan reglene er (eve. ringer kommunen om noe er uklart) der du bor

Skrevet

Hadde ikke tenkt å søke n å... bare lurte på hvordan dette gjøres jeg...

Skrevet

Jeg søkte på barnehageweb så fort ungene hadde fått personnr, de var kanskje 3 mndr gamle....fryktelig tidlig ute altså :-) Med førstemann begynte jeg i jobb 10 dager før han begynte i bhg, ganske så perfekt :-) Fikk familie og venner til å passe ham fram til bhgstart.

Med andremann gikk permisjonen min ut 6 mndr før bhgstart, så da måtte jeg pent holde meg hjemme fram til det :-)

Skrevet

De fleste barnehager lar barna starte den måneden de fyller ett år, men som flere har nevnt er det jo ulike regler fra kommune til kommune. Det er hovedopptak i august, men i Oslo er det også løpende opptak hele året og det tror jeg gjelder andre kommuner også. Dvs at du kan søke plass før august, men du er ikke garantert noen plass akkurat når du vil. Siden du er alene regner jeg med at din søknad vil bli prioritert og at du dermed har en større sjanse til å få plass når du ønsker enn de som ikke har noen prioritet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...