Gå til innhold

Bosituasjon....noen råd?

Anbefalte innlegg

Min kjære og jeg skal finne oss noe større. Per i dag leier vi 45 kvm til en veldig billig penge, men veldig lite for 2 voksne og 1 barn. Her bor vi i nærheten av besteforeldrene (hennes eneste familie) og hun stortrives i barnehagen.

Men ikke søren om vi har råd til et bøttekott her. Prisene er på mellom 4,5 mill og 8 mill, selv om de er i ferd med å rase sammen. Nærmeste stedet vi har råd til ligger 1 times kjøring unna med bil.

Så hva gjør vi? Flytter langt vekk fra hennes trygge omgivelser og familie, eller leier her?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143600023-bosituasjonnoen-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

he he - ja hvor bor dere når et bøttekott koster minst 4,5? Med mindre dere bor der det kun er eneboliger, men selv bygdøy, snarøya og holmenkollen har jo leiligheter.

Er jo rimelig spesielt å gå fra å leie 45kvm til å kjøpe eneboliger. Rekkehus kan nok fint være i den priskategorien på nevnte plasser, men du må ikke 1 times kjøring for å få råd til en leilighet på 90 kvm....

HI her

Bor over markagrensa i bærum. Det er for det meste eneboliger her og store tomter (selv om de nesten er bygget på ren asbest koster de skjorta). Og har sett på rekkehus, men det ene var så mye oppussing på at det ikke nyttet og det andre var en halvpart av tomannsbolig til 5,2 mill.

Vi får et lån på 2,2 mill og vurderer hønefoss. Ønsker jo å ha det barnevennlig.

Annonse

så da bor dere ca eiksmarka. Ja, med kun 2.2 i lån til dere vel slite med å få en leilighet der, men hva med å vurdere bærum øst? Alternativt så er det vel ikke utenkelig med du rekkehus retning røyken? Det er jo bare 30 min...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...