Gå til innhold

Blir så oppgitt over samboeren min! Litt langt..

Anbefalte innlegg

Han gjør ingen verdens ting i huset!

Jeg kan sikkert telle på en hånd antall ganger han har støvsugd på to år, vasket gulv eller tørket støv har han aldri gjort!

Om jeg spør om han kan tømme oppvaskmaskinen så må jeg mase før han en sjelden gang gidder å gjøre det!

Jeg spurte han første gang for 4 dager siden om han kunne tømme oppvaskmaskinen. Skulle se hvor lang tid det tok. Igår 3 dager etter at jeg spurte han første gang så gjorde jeg det selv fordi det begynte å hope seg opp på kjøkkenbenken og jeg klarer ikke å ha det sånn!

Han tar aldri ut søpla, vasker han en maskin med klær så føler han at han er utrolig flink og spør gjerne om jeg ikke syns han var flink!

Han rydder aldri opp etter seg heller.

Vi har ikke barn sammen, men jeg har to fra et tidligere forhold. Etter to år som samboere forventer jeg faktisk at han skal kunne ta litt ansvar. Har for eksempel spurt fler ganger om hvorfor ikke han kan bade ungene innimellom uten at jeg ber han om det, men det klarer han ikke.

Om jeg spør om jeg kan slappe av litt fordi jeg er sliten og da også spør om han kan passe på ungene så går det ikke lange tiden før han sover å jeg kan bare glemme å slappe av.

For ikke å glemme at jeg ikke må finne på å bli syk for hjelp av denne mannen er for mye å be om.

Om jeg blir syk så tar det ikke lange tiden før han klager over at han også er syk. Denne mannesyken som gjør at han ikke kan gjøre noe og han kan derfor ikke gjøre noe hjemme eller med ungene.

Hadde dette skjedd en gang iblandt så hadde vært greit, men dette er hver eneste gang jeg er i dårlig form!

Ser at dagens utblåsning ble litt lang, men det var godt å få det ut:)

Fortsetter under...

Jeg har etter flere års prøving skjønt at det er forferdelig vanskelig å forandre en mann!

Gjorde et forsøk på hvor lang tid det tok før mannen tok ut søpla på eget iniativ. (jeg tok ut alt av matavfall- men lot plast/rest stå igjen)

Da jeg tilsutt måtte ta i bruk søplesekker for å få plass til det på kjøkkenet hadde han fortsatt ikke reagert.

og da etter 3 uker skulle vi ha barnedåp så måtte ta det ut selv.

Familien min bor i nordnorge, og da vi kom hjem, hadde han faktisk ikke ryddet bort ett eneste fat eller kopp, eller kastet søppel på de to ukene så skal love deg det luktet her

Enten må man overse det og gjøre alt selv eller flytte.

Du er ikke alene om å ha det sånn!! Min er også slik, men etter 7 år som samboere, så har jeg faktisk blitt vant til det.. (Sad but true!!)

Jeg har faktisk blitt litt av en superkvinne..

To barn har vi også fått.. Og jeg gjør ALT! Til og med montering av møbler, vegg/takmaling, all handling, han har ikke førerkort, så jeg kjører alltid.. Men har blitt vant til det.

Han bidrar jo litt, tar tannpussen til ungene, legger de og kan smøre ei brødskive til dem.. Men om han skal ut med ungene, ANER han ikke hva slags klær de skal ha på... Mulig jeg har gjort han litt bortskjemt da.. Skulle nok satt krav litt tidligere i samboerskapet!

MEN du er ikke alene.. Mange menn er som forvokste barn... Dataspill flere timer om dagen, hver dag.. Men vi elsker dem likevel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...