AinaAina Skrevet 21. september 2011 #1 Skrevet 21. september 2011 Er nå midt oppe i vårt andre AIH forsøk, og vet det kan virke for tidlig til å gi opp, men det føles bare ut som om AIH ikke funker for oss. Jeg føler meg helt normal og har ingen graviditetssymptomer. Er redd jeg er altfor utolmodig når jeg tenker på at vi heller burde se å komme oss i gang med IVF. Så derfor lurer jeg, er det noen AIH solskinnshistorier der ute? Eller opplever de fleste at AIH er en fase man bare må igjennom før man påbegynner IVF? Føler jeg trenger en dose håp...
JKatrine Skrevet 21. september 2011 #2 Skrevet 21. september 2011 ønsker også noen solskinns historier
Kosmos77 Skrevet 21. september 2011 #3 Skrevet 21. september 2011 Jeg önsker också solskinnshistorier! :-). Mange her inne som skriver om ivf men ikke så mye om aih, gott å se at det er fler enn en själv som driver med aih. Vi er igang med vårt förste aih forsök, inseminasjon på fredag. Även om chanserna er ganska små vid aih så föles det i hvert fall gott å vare igang med noen type forsök. Å vem vet kanskje slipper vi ivf om aih skulle lykkes, håpet er det siste som överger en! :-).
AinaAina Skrevet 29. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 29. september 2011 Har ikke testdag før på mandag, men i dag kom mensen. Så da er det vel et faktum at andre AIH forsøk også ble negativt... kjedelige greier! Så hva blir veien videre. Skal man fortsette med AIH, eller burde vi bare komme oss i gang med IVF? Er lei av å vente, er lei av å bli skuffa.... hvorfor skal det være så vanskelig? :-(
AinaAina Skrevet 29. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 29. september 2011 Etter samtale med sykepleier på Riksen så fikk jeg svar på spørsmålet mitt... ICSI neste. Siden samboeren min har redusert kvalitet så de ikke poenget med flere AIH. Godt å få det avklart. Har møtt på flere forskjellige leger som alle mener forskjellige ting; "gå rett på IVF", "dere er unge, ta dere god tid, prøv maaange AIH". Hvem skal man tro på? Godt at denne sykepleieren tok avgjørelsen og booket oss inn til ICSI. Ventetiden er lang på Riksen, så ingen ledig time før etter nyttår. Så da er det bare å ta livet helt med ro og lade batteriene til de trengs. I mellomtiden blir det bryllup og bryllupsreise til varme strøk, så det er lyspunkter tross alt
Apple80 Skrevet 6. oktober 2011 #6 Skrevet 6. oktober 2011 hva er egentlig AIH?- jeg går sånn surr i alle forkortelsene. Er det inseminasjon? Vi skal på forsamtale på Riksen på mandag og er veldig spent på hva de foreslår for oss!
Kosmos77 Skrevet 6. oktober 2011 #7 Skrevet 6. oktober 2011 Det er riktig, AIH er inseminasjon! :-). Detta kan göras i naturlig syklus eller sammen med hormon tabletter/spröyter. Jeg og samboen min var på vårt förste aih forsök med inseminasjon for 2 uker siden. Innen inseminasjon så tok jeg hormontabletter i 5 dager og spröyter i 3 dager. På mandag har jeg testdag og skall ta blodpröve for å finne ut om jeg har blivit gravid, har ikke veldig stor tro då det känns som at mensen er på vei! :-(. Riksen vil at vi skall göra aih några gånger först og om det ikke fungerer så går vi vidare på ivf. Jag hoppas at vi lykkes med aih då dette er en ganska enkel behandling i jämförelse med ivf. Spännande med forsamtale på mandag. Uansett hva de foreslår aih, ivf, icsi eller noe annet så er det gott å vara igång å känna at man faktiskt gör noe som kan påvirke chanserna til graviditet! :-). Lykke til på madag!
Apple80 Skrevet 7. oktober 2011 #8 Skrevet 7. oktober 2011 ja, det er godt å være i gang.. tvitvi på mandag til deg og!
Kosmos77 Skrevet 10. oktober 2011 #9 Skrevet 10. oktober 2011 Takk for lyckönskningarna Apple80. Tyvärr så misslyckades första aih forsöket. Testdag idag men mensen kom redan i fredags. Så nu blir det nytt forsök i denna syklus men uten hormoner.
Lillie Vanillie Skrevet 11. oktober 2011 #10 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg har troen på AIH. Har riktignok hatt fem av de uten resultat, etter det ble det ferskforsøk og ett fryseforsøk med negative tester. Tok så lapraskopi og de brente bort endometriose. Ble gravid på første tin-forsøk, men endte i tidlig SA. Ble gravid på andre tin-forsøk, men det endre også i tidlig SA. Skal ta andre ferskforsøk i februar, men fikk lov til å prøve inseminasjon i mellomtiden siden jeg har blitt gravid på to av to innsettinger etter operasjonen. Hvis det betyr at jeg kan slippe unna ivf-belastningen ville det vært helt fantastisk. Så min personlige mening er at det absolutt er verdt å prøve noen inseminasjoner (gitt at svømmerene klarer å komme seg fremover) før man prøver IVF. Det er en veldig mye mer behagelig måte å bli gravid på.
AinaAina Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #11 Skrevet 11. oktober 2011 Helt enig med deg Lillie Vanillie. Problemet for oss var at 2 leger mente vi burde rett på ICSI, mens den tredje var svært positiv og øsnket at vi skulle ta mange runder med AIH. Jeg hadde lap og de fant ingen ting. Mannen min har i tillegg påvist dårlige svømmere, men ikke så dårlig at det ikke er håp. Så det er grunnen til at denne ene legen er så positiv, pluss at hun mener vi er så unge (jeg er 29 og han 36) så vi burde ta oss god tid og benytte AIH mange ganger. Men ja... nå skal vi over til ICSI, Men jeg skal la det gå litt tid. Ta noen måneder med lavkarbo diett og se om det kan hjelpe på.... tvi tvi!!
Apple80 Skrevet 11. oktober 2011 #12 Skrevet 11. oktober 2011 legen vi møtte på Riksen sa at det bare var prøverør for oss, fordi jeg har fjerna en eggleder, og regnet med at vi kunne få første forsøk i januar. Jeg synes det var rart at han ikke ville prøve inseminasjon først, jeg har jo en fungerende eggleder.. Burde jeg få en annen leges mening?
Lillie Vanillie Skrevet 12. oktober 2011 #13 Skrevet 12. oktober 2011 Stol på legene. Hvis du bare har en fungerende eggleder er det jo ingen garanti for at det er den som fungerer som slipper egg, så jeg vil tro at dere har størst sjanse på IVF :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå