Gå til innhold

Synes dere jeg er usmakelig nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren har disutert navn på våre forhåpentligvis kommende barn., Vi har funnet jentenavn men klarer ikke å komme til enighet om guttenavn. Min samboer hadde en lillebror som døde for 8 år siden da han var 15 år gammel. Min samboer vil gjerne at hvis vi får en gutt skal han hete det samme som broren. Problemet er at jeg overhodet ikke vil ha det navnet da jeg assosierer navnet til andre med samme navn, feks en jeg nesten var sammen med en gang i tiden. Liker heller ikke navnet så godt at jeg kunne tekt meg at min sønn skal hete det. Er jeg helt kald og hjerteløs nå eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å kalle opp barn etter andre døde barn er, for meg, rimelig morbid og jeg syns opriktig synd på det barnet som for alltid vil ha et navn som blir assosiert med noen som er død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare svare hva jeg hadde gjort, og jeg hadde nok latt min mann få kalle opp sin sønn etter broren sin når det helt tydelig betyr så mye for mannen. Tenk om det hadde vært omvendt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er vanskelig.. vil jo ikke ha et navn på min sønn som jeg egentlig ikke liker bare for at han har en død bror som heter det samme.. jeg har kommet med mange navneforslag, men han liker ingen av dem. For han er det bare ett navn som gjelder. Håper for gud skyld vårt første barn blir en gutt.. Da blir det trøbbel i paradis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du er usmakelig i det hele tatt. Skjønner at han vil hedre sin døde bror med navnet men det skal ikke være et argument for å overkjøre dine følelser rundt det navnet. Håper dere kan finne en slags kompromiss så dere kan møte dere underveis... Hva med å bruke det navnet som mellomnavn, f,e,?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, han har foreslått at det også kan brukes som mellomnavn, men det er et fåtall av navn som passer til navnet som han vil ha og jeg liker ingen av dem. Vi er nok litt vanskelig begge to :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor e¨r det sånn at det kun er kvinnfolka som skal kunne bestemme hva ungene skal hete?

 

Hva hadde du følt om det var motsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ikke bare kvinnfolka som skal bestemme, Man skal i fellesskap bli enig om navn.. Om det hadde vært omvendt tror jeg at jeg hadde gitt meg om det var et navn han overhode ikke ville ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han skal få kalle opp sønnen sin etter broren sin jeg da. Uff så fælt det må være å miste en bror så tidlig og ikke få dele slike viktige ting med han som det å få barn i tillegg.

 

Ørjan er et pent, staut og flott navn som passer både en gutt og en mann synes jeg.

 

Jeg ville nok latt min mann få lov til å få bestemt navnet på sin sønn dersom det lå en slik historie bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om du hadde mistet din søster og ønsket å oppkalle din datter etter henne og bf nektet fordi han ikke likte navnet? Og du virkelig følte at dette ville du gjøre for å hedre din søsters minne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, et navn er da noe begge foreldre skal like og være enige om!

Det finnes andre måter å hedre dødes minne på enn å på død og liv skulle la unga hete det samme som dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørjan er et pent navn. Og jeg forstår mannen din, for jeg har det akkurat slik som han. Jeg er så glad vi fikk jente først, for jeg ville virkelig at min sønn skulle hete navnet til broren min. Men det ville ikke min mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper jo ikke at folk her inne synes Ørjan er et fint navn når ikke hi gjør det.

Tviler på at det er så mange som vil gi barnet sitt et navn de ikke liker selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville brukt navnet dersom det betyr mye for mannen. Det vil antagelig også bety mye for svigerfamilien, og de vil forhåpentigvis få et spesielt forhold til deres sønn. Å være oppkalt etter noen er også en fin ting.

 

Ørjan har aldri stått på min liste over favorittnavn, men jeg synes det er ett fint navn, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...