Gå til innhold

Hvordan få en sovende baby til å rape?? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en gutt på snart 6 uker. Om natten er han mye urolig og våkner hver gang vi legger han ned etter amming. Jeg tror det er fordi han ikke får til å rape når han sover. Vi sitter og går lenge for å prøve å få opp noe men rapen kommer sjeldent når han er så trøtt. Om dagen når han er våken er det ikke noe problem fordi han strekker på nakken selv og da kommer rapen. Er det noen som har noen gode tips for å få han til å rape?? Han ligger bare å griner, sutrer og presser.

Fortsetter under...

Det lurer jeg på også, har samme problem...

Har gått med lillemor hengende over skuldra å strøket henne i 30 min uten å få henne til å rape når hun sover å da blir hun veldig urolig i søvne å grynter, vrir + vrenger seg og presser.

Jeg strevde mye med å få han til å rape ved å ha han over skuldra, men da jeg lot han "sitte" oppreist på fanget mitt gikk det mye bedre. Jeg vet ikke om det funker med så små babyer, men det går an å prøve. De må jo da holdes oppe i en sittestilling hvor ryggen er noenlunde vannrett.

Jeg strevde også mye med å få han til å rape ved å ha han over skuldra, men da jeg lot han "sitte" oppreist på fanget mitt gikk det mye bedre. Jeg vet ikke om det funker med så små babyer, men det går an å prøve. De må jo da holdes oppe i en sittestilling hvor ryggen er noenlunde vannrett, evt. litt framoverlent.

Her har vi brukt den stillingen hvor du ligger på ryggen og trekker opp bena dine så knærne står opp som det høyeste punktet. Da kunne jenta vår ligge opp mot lårene, mens hennesben lå utover vårt bryst. Alt ettersom hvor gammel og sterk i ryggen kan man sette babyen så de får mest mulig støtte. Hun har sovnet også i den stillingen...

Tror jeg har funnet ut at det eneste som funker er å vekke han stakkars lille så han løfter hodet og strekker på nakken selv. Fikk et tips av helsesøster - hvis han er glupsk og kaver i begynnelsen kan du la han suge til melken kommer og så ta han opp og rape. Det funket ikke for min lille men kanskje det kan virke for noen :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...