Gå til innhold

Dere som leier, og kanskje aldri får kjøpt bolig!

Anbefalte innlegg

Hvordan tar dere det?

Jeg er trist, selvom vi har et lite håp. Vi har en leilighet i et annet land som er ute for salg, men salget går veldig tregt, så vet ikke.

Men akkurat nå er jeg alene med 3 små, student, og neste år MÅ jeg vel egentlig i jobb, men jeg får nok ikke fast jobb med engang. Det kan ta noen år. Må lete etter jobb som helsesekretær.

Og når banken krever 20% eller 10% av kjøpesummen, så er det jo håpløst.

Hvordan skal dere prøve å løse det?

Fortsetter under...

Vi hadde ikke mulighet pga. inkassosaker. De har vi betalt ned til minste øre, spart på BSU konto og fått min mor til å stå som kausjonist så vi har fått lån på 1.2. Får ikke akkurat noen villa for det, men da får vi starta et sted :)

Jeg er nå 28år, ja må starte fra desember i BSU. Inntil desember, så er budsjettet fullt. Men å klare å spare 100 000kr på BSU, det tar jo mange år. Kan jeg spare på en konto ved siden av også da?

H.I

Hei.

Jeg fikk lån og tilskudd gjennom kommunen(de styrer det for husbanken).

Jeg hadde ikke ei krone i egenkapital, men fikk tilskudd på ca 90 000. Og så fikk jeg lån. Men ikke mye, for jeg hadde bare overgangsstønad. Men det var nok til å få kjøpt en rimelig og oppussingstrengende leilighet i borettslag :)

Annonse

Synes det er litt tidlig å begynne å sutre over det før du er ferdig å studere....

Kommunen gir startlån inntil 100% av kjøpesum hvis du er betalingsdyktig. Spar i bsu og smør deg med tålmodighet.

Jeg og mannen min har vært studenter med barn. I 2008 begynte vi å studere ved universitet og høyskole. I 2009 ble jeg gravid, så kom gullet i 2010. Vi har hele veien spart oss opp egenkapital, uten å jobbe ved siden av studiene. Nå ble mannen min ferdigutdannet i juni så har bedre økonomi nå. Vi har husleie på 8000 kr i mnd. Huseieren vår sa fra om at han ville øke husleien enda mer og da så vi oss drittlei av å leie.

Nå har vi endelig fått boliglån 1,3 - ikke all verdens siden vi bor i en stor og dyr by... men det er en start!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...