Gå til innhold

Samme faddere på barna?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Trenger å lufte litt tanker ang dåp og faddere.

 

Førstemann ble av forskjellige grunner ikke døpt som baby, nå har vi fått en til og har bestemt oss for å døpe begge samtidig.

 

Men vi har ikke så mange alternativer når det kommer til faddere. Man må vel ha minst 2 faddere til hvert barn?

 

Har tenkt litt på søsknene våre. Jeg har to, min mann har ett.

Jeg og min søster er fadder på min brors sønn, så det blir liksom å bytte på, men pytt pytt.

 

Men blir det dumt at begge mine søsken er faddere på begge barna?

 

Min manns bror og kone har valgt å ikke døpe sine barn, så de føler jeg det blir rart å ha som faddere, og er ikke sikkert de vil heller. Men skal selvsagt høre med de.

 

Besteforeldrene syns jeg det er dumt å ha som faddere, de er besteforeldre liksom.

 

Kan selvsagt gå lenger ut i slekta og vennekretsen, men hadde tenkt å bare ha en enkel dåp med bare nærmeste famile, og hvis man først involverer "fjernere" familie/slekt har det en tendens til å balle på seg(når vi inviterer den må vi nesten invitere den og den også.....).

 

Noen som kan hjelpe meg å sortere tankene mine litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fullt mulig å ha de samme fadderene til begge barna, men jeg skjønner ikke helt at å velge feks din beste venninne til fadder gjør at du må invitere mange andre venner også. Jeg er fadder til min venninnes barn og jeg og min familie ble bedt i dåpen i tillegg til familien til dåpsbarnet. Ingen av våre venner syns det var rart at ikke de også ble bedt, for de er jo ikke faddere. Det samme blir det jo med familie, at en skal være fadder gjør jo ikke at man må invitere "alle andre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...