Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 19 uker på vei og har i de siste ukene hatt av og til vondt utenpå på magen, rett under navelen og ett lite stykke nedover. Det kommer og går, men kjennes av og til ut som det skal sprekke opp. Dette betyr vel at magen vokser? Er det noe jeg kan gjøre for at det skal slutte å gjøre vondt? Jeg prøver å smøre inn magen med olje når jeg husker på det, men holder det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143599123-magen-som-vokser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og gratulerer!

Jeg er selv 20 uker og har samme problemene som deg. De siste 4-5 ukene har jeg hatt mye vondt i magen. Det går som ett tversgående belte og er lokalisert rett over skambeinet og opp mot navlen. Det er vondt når jeg går og av og til vondt bare jeg berører magen, men det kommer og går og kan plutselig sette inn. Jeg merket at det ble verre når jeg var i mye aktivitet, og ble derfor delvis sykmeldt fra jobben med beskjed om å ta det rolig (jeg har en veldig hektisk jobb). Har hatt 3 normale UL og legene har ingen annen forklaring på smertene enn at det må være "voksesmerter". Kan også være starten på kynnere siden magen blir steinhard hver gang det skjer. I tillegg til dette har jeg stikkende akutte smerter (som å bli stukket i magen), og dette sa legen var ligamentene i livmoren min som strekkes.

Altså, så har jeg fått beskjed om at dette er helt normalt. Problemet er at det er plagsomt og at det er hemmende. Men det aller viktigste er at det ikke er farlig for barnet, og det fikk jeg avkreftet på UL sist :-)

Forsøk å ta det rolig, det er mitt tips. Hvis du jobber fullt, så kanskje vurdere å redusere stilling litt hvis du har en hektisk jobb? Lytt til kroppen og husk at du bærer på viktig last ;-)

Lykke til videre!

Tusen takk for svar :) Du har det samme som jeg har, de smertene i siden har gått litt over nå heldigvis. Jeg har vært syk i noen dager og har måtte ta det helt med ro på sofaen og da har jeg ikke kjent noen smerter, så det er nok at jeg av og til har det litt for travelt :op

Har vært på 2 ultralyder og alt var helt i orden da og jeg kjenner spark hver dag så regner nå med at alt skal være ok der inne :)

Da skal jeg begynne å vurdere å ta det litt mer med ro på jobb også, har en til tider stressende og krevende jobb så da er det sikkert kroppen sin måte å si i fra at jeg må roe litt ned :)

Masse lykke til du også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...