Gå til innhold

Ja, barnet mitt er i barnehagen selvom jeg er hjemme på dagtid

Anbefalte innlegg

Er så lei av alle kommentarer og meninger rundt dette. Men saken er at jeg for tiden er uten arbeid (bedriften er lagt ned og jeg venter på å komme inn på en skole/kurs for å bli kvalifisert til en annen jobb).

Jenta mi på 4 år er i barnehagen de fleste dagene selvom jeg går hjemme. Jeg kan ikke verken ta henne ut av barnehagen eller søke om redusert plass til henne siden jeg om ikke så veldig lenge trenger full plass igjen. Det er heller ikke riktig for henne at jeg har henne fri i lang tid nå så hun faller utenfor i gruppa, mister kontakten med venninnene osv. Hun er en veldig sosial jente som er enebarn og jeg synes derfor hun har behov for å være i barnehagen og leke med jevnaldrende barn de fleste dagene. Jeg leverer henne kl 8.45 og henter henne 15.15, så hun har ikke så lange dager og hun får seg ofte en fridag innimellom hvor vi drar på tur eller finner på noe koselig sammen.

Måtte bare si det, for det er tydeligvis veldig mange som har sterke meninger om foreldre som sender barna i barnehagen når de selv er hjemme.

Fortsetter under...

Her har vi det på samme måte. Min gutt elsker barnehagen. Han hadde sikkert elsket å være med meg i den åpne barnehagen også, men når vi først har tibudet om fast plass vil vi beholde den. Det blir korte dager og mye fri også.

Jeg har tidligere jobbet i barnehage og vil påstå at man ikke ser ned på dem som er hjemme uten barn. Men jeg personlig forstår ikke dem som leverer kl 07.30 og henter 16.30 hver dag og aldri har fri. Forstår at man må jobbe, men at man på død og liv skal ha barnet i barnehagen den ene dagen mor eller far har fri - det forstår jeg ikke. Og når barnet først har så lange dager, hvorfor ikke ta feriene litt hver for seg, slik at barnet får mer fri her.

Må presisere at jeg er hjemme, men jobbsøkende - så dette er for en periode. Og med de korte dagene gutten min får i barnehagen så stortrivs han. Ikke alle barn er barnehagebarn - ikke alle trivs i et slikt miljø. Men når barn er 4år er de sosiale og kan selv si at i dag vil jeg være hjemme om de føler behovet. Verre er det når det blir lange dager på en 1-åring.

Bra innlegg H.I.!

Jeg er hjemme med baby og har 2-5 åringen i barnehagen. Han har gått hjemme med meg inntil for en mnd siden, og de siste månedene(særlig etter at babyen kom har vært en skikkelig prøvelse.

Han er aktiv og har egentlig lenge hatt behov for mer stimuli og utfordringer enn hva jeg har kunnet gi ham. Så jeg har ikke dårlig samvittighet for å sende han i barnehagen nei. Han har korte dager, 9-15, og fri 1 dag pr uke.

Vi har mye bedre dager, både han og jeg og babyen.

Hvorfor bryr du deg om hva andre mener om at du har ungen din i barnehage? Er du så usikker på dine evner til selv å vurdere hva som er best for deg og dattera di?

Jeg er hjemmeværende med gutt i barnehage, føler null behov for å forklare og forsvare det valget til fremmende her inne så lenge jeg vet hva som funker best for sønnen min og resten av familien.

Drit i hva andre mener, uansett hvordan du velger å løse ting vil det alltid være noen som mener du gjør ting feil.

Hun er 4 år, klart hun skal få være i barnehagen med vennene sine! En kosedag hjemme i ny og ne er bare koselig, hovedsaken er at hun får være med vennene sine. Du kan aldri erstatte leken og den sosiale læringen hun får med jevnaldrendre i barnehagen.

Nei, ha henne i barnehagen med god samvittighet! Personlig fatter jeg ikke hva foreldre til så store barn tenker med når de tar ungene ut av barnehagen. En ting er smårollinger under 3 år, men ikke så store. De trenger å være med jevnaldrende!

Hilsen en som har 1-åringen hjemme på fulltid :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...