Varm melk med honning Skrevet 21. september 2011 #1 Skrevet 21. september 2011 Hei. Jenta mi er en mnd i dag og alt går så og si bra så lenge hun får det som hun vil. Mye vilje i en så liten baby, det hadde jeg nesten glemt (har en treåring også). Hun sover veldig mye, og virker egentlig som om hun ikke liker å være våken. Noen som kjenner seg igjen? Jeg kan ikke huske at gutten min var sånn, men kanksje jeg ser trøtthetstegnene tydeligere nå? Når hun er våken går det med til å skifte enorme bæsjebleier, amme og bysse henne i søvn igjen. Om hun ikke bysses i søvn blir hun såååååååå grinete, vil ikke være våken i det hele tatt virker det som. Og den byssinga, puh. Hvorfor kan ikke jeg få barn som sovner av seg selv etter at de bare har smilt og pludret en halvtime? Jeg har hørt om disse babyene, men klarer ikke lage de selv visstnok. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men bare høre hvordan andre med 1 mnd gamle babyer har det. Ha en fin høstdag alle sammen
Bad habits har tre små Skrevet 21. september 2011 #2 Skrevet 21. september 2011 Gratulerer med "jubileum":-) Behovsutsettelse er ikke spedbarns sterkeste side, nei;-) Og sånn skal det jo være. Kanskje trenger hun deg mye nå, men hun vil kanskje roe seg etterhvert. Smokk, klut eller annet som kan koses med er fint synes jeg. I begynnelsen føler man jo at man ikke gjør annet enn å amme og bysse;-) Mine permisjoner har gått med til å trille vogn (eneste stedet de har roet seg) - bortsett fra denne gangen! Minsten sover lenge i vogn på dagtid, uten at jeg må røre den. Herlig:-) Jeg har ikke gjort noe anderledes med ham, men det er tydelig at han har et ganske lett temperament. Han er blid og fornøyd, og enkel å underholde og glede. Mellomste er en kruttønne, og det var han som baby også. Det er ganske gøy at personligheten vises allerede ved fødsel:-)
Petrine +spire=❤ Skrevet 21. september 2011 #3 Skrevet 21. september 2011 Hei Min var 1 mnd i går Tiden går så altfor fort! Mini her sover også mye, men har ett par lengre våkenperioder på dagen. Han her kan sovne av seg selv, men innimellom vil han ha nærkontakt og sovner da. Natta er stort sett grei. Opp 1 gang for pupp og rett ned igjen. Hadde 2 netter der han var oppe annen hver time hele natten, men det var vel økedager, nå er det tilbake til "normalen". De forandrer jo stadig på mønstrene sine disse små. Vi nyter dagene sammen med han og koser oss masse.
Varm melk med honning Skrevet 21. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 21. september 2011 Hei dere og takk for svar. Vi koser oss vi også, men bare overrasket over hvor mye søvn hun trenger faktisk. Om natten så samsover vi og hun våkner to ganger for pupp, vurderer å legge henne i sengen sin etterhvert, men så tiltak, syns det er så lett å sove+amme i sengen. Men også redd for å havne i samme felle som med forrige som vi først har fått ut av sengen nå hehe. Ble litt trangt med fire i sengen så det løste vi med ny seng som var stas. Morsomt å se deg her Petrine+Spire, leste på overtidstråden din på 3.trimester, gikk selv over 6 dager, det virker så lenge siden nå, og godt er det
Petrine +spire=❤ Skrevet 21. september 2011 #5 Skrevet 21. september 2011 Hehehe ja det virker lenge siden at de lå i magen. Tiden har jo bare løpt avgårde etter de ble født Her sover han i vuggen. Har en 5-åring som gjerne kommer i halvsvime oppi sengen til oss om natten. Er så redd han skal legge seg på mini. Og så sover jeg utrolig dårlig når det er unger i sengen hehehe. Huff ja overtid er noe dritt ( Godt det er over ja hehehe
Lene~mor til tre Skrevet 22. september 2011 #6 Skrevet 22. september 2011 Hei =) Sånn er snuppa mi å på 5 uker, sover veldig mye... er nesten glad for å se at det er andre som har sånne babyer også for jeg kan ikke huske at mine to andre barn har sovet så mye. Hun er bare litt våken om kvelden for det meste, å hun må som regel ligge ved siden av meg eller på fanget for å sovne om kvelden og natta ellers blir hun bare urolig men på dagen sovner hun ved puppen eller i vogna med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå