Gå til innhold

Julekalendere fra helvete?

Anbefalte innlegg

Mye snakk om julekalendere her inne. Den pakkekalenderkulturen er jo relativt ny, og ikke vanlig i min barndom.

Jeg har vokst opp i et ganske kristent miljø, og det ble lagt vekt på budskapet også i adventsmåneden. Jeg husker et år jeg hadde en julekalender med julekrybbefigurer i plast (blå) i seg. Det skulle selvfølgelig være jesusbarnet som dukket opp i luke 24. dessverre hadde produsenten gjort en feil, og jeg fikk i stedet min fjerde kamel... GJETT om jeg ble skuffet!

Dog ikke så skuffet som en klassekamerat som hadde en julekalender der han ikke fikk noe som helst, men hvor det var meningen at han skulle putte på en krone (eller femmer, husker ikke) hver dag. Til slutt skulle posen som hang bak kalenderen løsnes på og pakkes i medfølgende konvolutt og sendes til Kirkens Nødhjelp eller noen misjon. Skulle lære ham at det var bedre å gi enn å få. Han gråt hver dag.

Ikke minst på julaften da det viste seg at lillesøsteren hans hadde laget hull i posen og tømt pengene etterhvert. Og konvertert dem til sjokolade og annet godteri.....

Noen flere med skuffende kalenderminner?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143598628-julekalendere-fra-helvete/
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei, det kan godt hende at vi bare lå litt etter. var jo et ganske asketisk miljø.... En nabo sperte på pappkalenderen fra år til år: puttet tingene inn igjen til neste jul. Nabogutten var litt lei av den teipede kalenderen sin..... :-)

HI

haha.. min eldste bror var veldig lur der, han åpnet nemlig pappen på toppen av kalderene og dro ut hele sjokoladerekka, tømte hele kalenderen og la inn igjen det man finner sjokoladen i. Da jeg og min yngste storebror åpnet lukene våre var det tomt :( husker det ble baluba!

Annonse

Jeg og søsteren min fikk også pakkekalendere som små og hun er 36år, så ikke veldig mye yngre enn deg, HI:-) Søsteren min fikk kalender med "plastleker" de første årene og det ene året var det en feil med kalenderen så hun fikk bittesmå plastkammer nesten hver dag og hun ble veldig skuffet første dagen det var noe annet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...