Ulykkesfuglen=lykke aug-11 Skrevet 21. september 2011 #1 Skrevet 21. september 2011 Lurer på om jeg ikke har så mye melk igjen. Merker brystene mine ikke er like faste lenger som de var. Lille gutt må ha begge brystene og jeg føler suginga blir annerledes etter en stund. Akurat som om han er ferdig og etterpå bare suger han. Har beg med litt erstatning, men mannen min vil ikke at jeg skal gi det hele tiden for da nister jeg min efen melk. Føler egentlig at jeg mister melken min pga at jeg ikke får i meg så mye mat lenger (rekker ikke) og har gått ned til vekta jeg veide før jeg ble gravid på bare tre uker. Hvordan får jeg evt opp produksjonen igjen? Og hvor mye ml gir dere til babyen deres? Min er 4uker nå.
Gjest Madolyn Skrevet 21. september 2011 #2 Skrevet 21. september 2011 Jeg rakk heller ikke å lage meg mat selv de første 2-3 mnd da gutten hylskrek om han ikke ble bært/lå i fanget/sov oppå meg eller pappaen, og trillevogn var uaktuelt - da skrek han seg mørkeblå.. Så her smurte mannen min matpakke til meg og la den i kjøleskapet før han dro på jobb om morgenen Så hver gang du setter deg ned for å amme, så tar du med deg en brødskive fra matpakka, og en vannflaske som står klar i kjøleskapsdøra. Frukt er også enkelt å spise mens du ammer. Bæresele eller bæresjal gir deg begge armer fri, dersom det er babyens nærhetsbehov som gjør at du ikke rekker å spise. Det er IKKE rart at du mister melka om du raser ned i vekt fordi du ikke spiser. Så - spis mer og prøv å stresse mindre om du kan, så kommer melka tilbake Kjerringråd verdt å forsøke er ammete og vørterøl Prøv å få nok hvile og søvn, mannen din trenger jo også å få kose seg alene med babyen sin <3
lillenims Skrevet 22. september 2011 #3 Skrevet 22. september 2011 Gode råd fra Madolyn! Far kan gjerne smøre mat og sette klar i kjøleskapet til deg, med plastfolie over - det tar jo ikke mange minutter å smøre opp noen skiver ekstra når han spiser frokost, og det er jo det minste han kan gjøre når han vil du skal amme mest mulig Du kan også prøve energidrikker fra apoteket, og du kan koke havresuppe og drikke en mugge av det om dagen. Havre er et tradisjonelt middel for å øke melkeproduksjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå