Gå til innhold

Svarer dere telefoner med skjult nummer??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

ehh - jeg må dessverre - har venner som arbeider i politiet, og vil jo gjerne svare dem. OG er det en selger som skulle slumpe på å ringe, får jeg ut litt aggresjon ved å skjelle dem ut (jeg har reservert meg for mange år siden) og kreve å få et brev hvor de bekrefter at jeg er slettet.

Nei, det er uhøflig å ringe fra skjult nummer og det er alltid selgere. De pleier å ringe på så rare tider også og i perioder ringer de konstant som om mitt nr. står på ei eller annen liste de har. Jeg svarte før og det var alltid selgere eller noe markedsanalysegreier så jeg sluttet - men det er faan så irriterende for tiden for de gir seg ikke!!

Ja, men skjult nummer er som regel en kompis av meg, så svarer som regel skjult nummer hver eneste dag. Nå står ikke nummeret mitt i telefonkatalogen heller, så selgere og annet har aldri ringt meg, de har jo ikke tilgang til nummeret. :)

Annonse

Det er ikke uhøflig å ringe med skjult nummer. Folk som jobber i inkassobyrå ringer slik for å ivareta DITT personvern. Hvis noen andre i familien/venner osv, svarer telefonen eller ser hvem som ringer, så ser de jo/kan google at det er inkassobyrå som har ringt. Og de har ikke lov til å fortelle noen andre om dine inkassosaker, derfor ringer de med skjult nummer og sender brev i konvolutt uten navn på inkassobyrået.

Og for å få en inkassosak, trenger man ikke være dårlig betaler eller sløv. Selskap der jeg er kunde i, har plutselig begynt å sende regninger på det ene produktet jeg abonnerer på hos dem (har flere tjenester der) til min gamle adresse som jeg ikke har brukt på mange år. Betalingsoppfordring fra inkasso gikk også dit, og de som bor på adressen nå har tydeligvis kastet brevene siden ingen av dem kom i retur. Så ved å snakke med inkassoselskapet fikk jeg faktisk vite at jeg har en sak, og fikk slettet saken umiddelbart da jeg forklarte at saken beror på en datafeil hos kreditor, noe kreditor senere bekreftet.

Kan være dumt å ikke ta telefon når det kan være politi, inkassobyrå eller lege som ringer.

Jeg har aldri skjønt de som ikke svarer på skjult nummer. Om det er noen man ikke vil prate med så er det jo bare å legge på. Det koster meg sikkert ti sekunder å ta telefonen og si jeg ikke er interessert/legge på dersom det er entelefonselger. Jeg går jo uansett bort til telefonen for å se hvem det er som ringer...

Jeg har ingenting å skjule for noen, verken politi, inkasso eller noe, så jeg ser ikke problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...