Gå til innhold

Kreft registret-brev til meg derfra.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har i løpet av de siste to ukene mottatt to brev fra kreftregistret, er det noe de driver å sender ut til alle eller feiler det meg noe alvorlig? Har nylig vært å tatt en celleprøve, men nå er gynekologen min reist på høstferiet så kontoret hans er stengt så får ikke spurt han før uti oktober...uhuu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I brevet jeg fikk sto det at det blir sendt ut slikt brev til de som har normale prøver. Brevet handler om de får ta vare på dine opplysninger i sitt register. Skal sikkert bruke det i statistikker eller forskning. Du kunne også si nei til at det ble registrert, men da kommer ikke påminnelsesbrevene om når det er på tide å ta en ny sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle som har hatt 1 normal celleprøve får dette brevet. Hvis du leser det så står det at det skal bli registrert i kreftregisteret. Vil du ikke bli registrert så følg det som står ikke brevet. Husker ikke i farten.. Altså ingenting farlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du tenkt å ringe gynekologen å spørre hva dette var?

 

Det står jo helt klart i brevet at datatilsynet har krevet at de skal sende ut opplysning til alle om at vi er registrert i kreftregisteret. Alle som har tatt celleprøver av underlivet er det, ingen av oss er syke, det er bare et brev for å informere om at vi er registrert og fortelle hva dette registeret er og hvorfor det er dannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Om du åpner brevet står det kun at alle som tar celleprøver er registrert. De som har fine prøver. De vil gjerne ha deg med i registeret pga. forskning. Om du ikke ønsker å stå i registret må du melde deg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I det ene brevet står det at prøven min er normal og i det andre står det at det er celleforandringer. Litt forvirret her, men beklager dypt til dere som ble frustrert av spørsmålet mitt, ikke meninga å ødelegge hele onsdagen for dere.

HI-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det samme brevet, der det stod normal forandringer, men ble henvist til biopsi.. Hør med legen du, var hun som ringte å sa det til meg for noen mnd siden. hadde det vært noe rart hadde du visst det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa jo ikke noe i hovedinnlegget om at du hadde fått to forskjellige brev med forskjellig innhold da, så det var ikke lett å forstå...

 

Men om du har forandringer må du ta flere prøver, om det går tilbake (noe som er mest vanlig) skjer det ingenting. Om det blir værre "skraper" de vekk en del av livmorhalsen og fjerner forandringene for å være sikker på at det ikke utvikler seg til kreft.

 

Kjenner flere som har vært gjennom det samme. Det går nok bra.

 

Men har ikke gynekologen din en vikar da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...