Gå til innhold

Har en selvopptatt venninne som er opptatt av karriere, og nå har hun blitt gravid. Reagerte på statusen hennes på fb i dag

Anbefalte innlegg

Ja da har uhellet skjedd, jeg er dessverre gravid. Angrepillen funka heller ikke, så nå må jeg vel si takk og farvel til alt som er moro :(

Ble bare sittende å måpe. Greit å tenke tanken, betro seg til en venn, men legge det ut på fb? Og hun har åpen profil.

Fortsetter under...

Ojsann.. kanskje ikke den smarteste statusen.. Er det mulig.. Jeg liker ikke trolleinnlegg men dette skulle jeg virkelig ønske at var det.

?? Altså, når skal folk lære at de ikke trenger dele hver eneste tanke de har i skallen?!?

Får hun kommentarer, da?

Annonse

Ingen som har svart... Hva kan man vel svare, ikke gratulerer, vel?

Hadde jeg våget, så hadde jeg skrevet det 09:27 foreslo.

Får håpe at hun forandre meningen etterhvert.

Min mor har sagt til meg et par ganger da jeg var liten at hun ble gravid ved et uhell, og at det ikke var meningen å ha meg.

Gjett om jeg følte meg velkommen til verden....

Stakkars barn som sikkert kommer til å få høre dette av en eller annen etterhvert. Synes jeg hører det "Vet du hva mora di sa da hun fant ut at hun var gravid med deg......"

Greit at ikke alle graviditeter er planlagte eller ønsket, men synes da voksne mennesker får ta et valg og stå for det. Hvis barnet skal beholdes så bør sånne kommentarer ikke skrives/sies høyt. Hvis det virkelig er så ille å bli gravid og at det betyr slutten på et lykkelig liv for denne damen så bør hun vurdere om hun skal bære frem/beholde barnet.

Annonse

Vel 11:05, jeg er av de som mener at det å ønske seg et bestemt kjønn, i den grad at man utviser SKUFFLSE fordi velsignelsen i magen har feil kjønn i mors øyne, er barnslige, utakknemlige og totalt blottet for ydmykhet. Og jeg har barn av begge kjønn, så teorien din stemmer ikke på meg.

MIN teori er at jenter som blir skuffet over guttebarn er unge, mindre smarte og ekstremt opptatt å få en kopi av seg selv som de kan jåle opp. De er også så enkle at de helt oppriktig tror at guttemammær er misunnelige på dem (underforstått at man blir mindre glad i guttebarn, hvorfor skulle guttemamnaene ellers blitt misunnelige på jentemammaene?).

Men det er bare min teori da.

Det er vel flere som har blitt uplanlagt gravide som har tenkt det samme, men å dele det på en åpen profil på facebook er ganske ekstremt!

Håper da virkelig noen har mot til å svare henne så hun skjønner dette var dumt. Jeg hadde ikke tatt 50øre for å skrive et ærlig svar.

Det at hun leggevdet slik ut på facebook virket nå ikke så smart, og det sllår meg som merkelig at ei som er opptatt av karriere ville gjort noe slikt.

Men jeg vil aldri si at en slik handling kvalifiserer henne til å bli en dårlig mor. Hun er vel i sjokk, og trenger å få luftet tankene sine til flest mulig.

Jeg tenker nå også voksne mennesker ikke burde være så ondskapsfulle som å fortelle dette til barnet.

Vel, de som da sier det til barnet er jo da verre enn mora for hun kommer til å elske ungen sin uansett hva hun føler nå for jeg kan virkelig kjenne meg igjen i den følelsen der, om noen av de jeg snakket om abort til og gråt til skulle komme om 13 år å fortelle sønnen min dette så er jo de onde!

Hva med å skrive en melding til henne der du sier at du synes det er trist at hun føler det slik og at du håper hun forandrer mening etterhvert?

Gud, så flaut dette kan bli for henne dersom hun bare skulle være litt morsom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...