Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært veldig nøye med oppmåling av vann og pulver når jeg lager mme til gutten min (han har fått flaske siden fødsel) Men hva gjør man når flaskene viser forskjellig?? Hadde kokt opp vann i flasker,men jeg skulle dele dette innholdet i to forskjellige siden jeg skjønte at han ikke var så sulten. Da viste babino flasken 60ml og medela flasken 70ml (det var i medela flasken jeg først hadde kokt opp 120ml vann) Så da er spm hvilken flaske kan jeg stole på? Og har 10 ml noe og si? Jeg vil jo nesten tro det for 30ml utgjør jo en ekstra skje...(Jeg bruker nan)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt råd: Bruk et liter mål til oppmåling, det er korrekt.

Skrevet

Min erfaring er at ikke alle litermål er riktige heller.

Skrevet

hm...nei da er man jo like langt da. Syntes bare det var rart med så store forskjeller...

Skrevet

Hei. Jeg har også opplevd det samme, jeg tok da frem kjøkkenvekta og veide vannet og på så måte fant jeg ut hvilken flaske som viste rett. 100 gram er som kjent 100 ml hva gjelder vann. Dette forutsetter at du har en vekt om er korrekt ved små mengder.

Jeg hadde to forskjellige flasker fra Medela begge som visste ulikt.

Skrevet

Vi har brukt ei lita kjøkkenvekt hele tiden, en som jeg setter flasken på og nullstiller før jeg heller vann oppi:) Ei sånn vekt jeg kjøpte på Grethe Rode, som veier ganske så nøyaktig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...