Lille jente Skrevet 21. september 2011 #1 Skrevet 21. september 2011 Tanken slo meg plutselig at det ikke er sikkert jeg er like heldig med tidspunk for vannavgang denne gang som sist. Da stod jeg opp om morningen, dusjet og styrte litt, og så gikk vannet. Men nå så jeg plutselig for meg at jeg var i besøk eller ute og handlet og vannet går... Hvor var du når vannet ditt gikk?
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 21. september 2011 #2 Skrevet 21. september 2011 I senga på sykehuset. Spontan vannavgang to timer etter jeg ble satt på drypp. Fire timer senere var småen ute.
Tuddeli Skrevet 21. september 2011 #3 Skrevet 21. september 2011 Hehe, akkurat dette har jeg også tenkt på. Forrige gang var jeg hjemme i sofaen, heldigvis, for rakk såvidt å komme meg inn på badet før alle sluser var åpne.... Kan jo bli spennende denne gangen.
lisstupp Skrevet 21. september 2011 #4 Skrevet 21. september 2011 Begge tidligere svanerskap gikk vannet på natt, mens jeg sov. våknet av at jeg hadde "tissa" på meg :-)
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 21. september 2011 #5 Skrevet 21. september 2011 Rakk å hoppe ut av sengen på natten, da jeg kjente det kom. Så fort jeg var ute av sengen var det et sikkerlig "splash"... og det rant mye etterpå også.. var ikke klar over at skulle renne så mye etter vannavgang. vet jo at det hele tiden produsere mer vann... men! Blir spennende å se hvordan det starter denne gangen.
Lille jente Skrevet 21. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 21. september 2011 Moro å høre forskjellige opplevelser. Jeg lå også i sengen, og kjente at jeg var litt våt på lårene, men tenkte ikke så mye over det p.g.a. *kremt* en hyrdestund kvelden før (for oss stemte det altså med å få satt i gang fødselen på denne måten). Så jeg lå en stund til, før jeg stod opp, og da bare rant det og rant det... Jeg tenkte på min mor som hadde sagt til min far; det sutler og renner sånn...hahaha...følte det sånn jeg også. Så jeg ringte min mann og sa at "jeg tror kanskje vannet har gått". Tror du det så har det vel det sier han. Og i samme øyeblikk sier det bare splash utover badegulvet. Så jeg svarer min mann; "Det er ingen tvil, vannet HAR gått" ) Ser for meg at denne gang sitter jeg hos svigers og griser til hele sofaen deres eller noe i den dur...hahaha...
LeMaRa Skrevet 21. september 2011 #7 Skrevet 21. september 2011 Hehe... Samme har jeg tenkt! Sist så gikk vannet akkurat i det jeg sto opp av senga på formiddagen etter en sjeldent god natts søvn Håper jeg er hjemme denne gangen også, hvis vannet går av seg selv. Med førstemann tok de vannet i fødsel, på sykehuset. Skal ha hjemmefødsel som sist og da tok det bare tre timer fra vannet gikk og riene kom. Så håper virkelig at jeg er hjemme når/hvis det skjer nå også Kommer nok ikke til å reise på langturer rundt termin i hvert fall hehe..
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 21. september 2011 #8 Skrevet 21. september 2011 Første gang tok de det på sykehuset. Denne gangen sto jeg og lente meg over sprinkelsenga til dattra mi og skulle bre over henne dyna og si god natt.. Kjente det kom noe, og måtte springe på do, og der satt jeg da:P Rant og rant..
novembergutten:) Skrevet 21. september 2011 #9 Skrevet 21. september 2011 jeg har termin i slutten av nov, og har tenkt på dette i det siste... jeg har tenkt idag faktisk, å gå til innkjøp av sånn absorberende "laken" husker ikke hva det heter.. husker bare jeg lå på det på barsel sist gang.. og det va så kjekt å ha når jeg kom hjem også, pga myyye blod, og bind ikke va nok(sorry detaljer her..) vannet gikk på føden heldigvis sist, men denne gangen skal jeg påse at om vannet skal gå i den nye sengen vår til 25000, så skal jeg ihvertfall skåne sengen for det, og det er jo bare stress å sende avgårde overmadrass til vask i barsel tiden...mye på en gang her..ingen fler som skal gardere vannavgang i sengen om natten ved å sikre madrassen??? er det bare meg:-P
♪ ♫ ♪ Lille Trompet ♪ ♫ ♪ Skrevet 21. september 2011 #10 Skrevet 21. september 2011 Jeg var på Storosenteret i Oslo! Løp inn på do og stappet papir i trusa under skjørtet (sommer)! Løp så inn på HM for å kjøpe store hipsters og nattbind, men der var det kjempelang kø... Jeg stilte meg optimistisk bakerst i køen men kjente fort at det begynte å sildre nedover lårene mine! Da hadde jeg ikke mye valg gitt. Måtte rett og slett gå forbi køen og forklare rolig til de som stod fremst at vannet mitt hadde gått og at jeg måtte komme meg på do fortest mulig. Da skal jeg si dere det ble fart på sakene! Folk ropte og skreik og ville være med meg på do, ringe ambulanse, holde meg i hånda og legge meg på gulvet - alt på en gang! He he he. Jeg hadde ingen rier, var helt rolig å sa at mannen min kom og hentet meg straks, så jeg ville helst klare meg alene... Fikk betale og løp ut derfra mens jeg høre 20 personer skrike "Lykke til" bak meg :-) Litt ekkelt var det jo å være der helt alene nå vannet gikk, men jeg lærte iallefall at folk stort sett er veldig hjelpsomme:-) Nå som jeg har termin i November blir det verre tenker jeg. Var veldig lettvint å ha skjørt når vannet først skulle gå i all offentlighet!
Huleboer nov 2011♥ Skrevet 21. september 2011 #11 Skrevet 21. september 2011 Vi har også dyr seng, så jeg har tenkt å sikre den med sånne store "kladder" som vi kalte det da jeg jobba på sykehuset . Får jo kjøpt de på apoteket og som du sier mye enklere enn og begynne og sende overmadrass til vask i barseltida
2 Mini oss Skrevet 21. september 2011 #12 Skrevet 21. september 2011 Jeg våknet av at vannet gikk tidlig om morgenen. Ble ikke noe gris i senga, jeg bare gikk ned på do. Og splasj sa det, og når jeg reiste meg fra do kom det nok et splasj utover badgulvet. La meg baki bilen og kjørte til sykehuset mens det skvulpet ut av meg i hver sving ;)hehe
SNoor Skrevet 21. september 2011 #13 Skrevet 21. september 2011 Begge mine fødsler har begynt med at vannet gikk. Og begge gangene har jeg ligget i sengen og kjent at nå skjer det noe, og har rukket og komme meg på do før det kom ordentlig. Heldigvis. Håper ikke det skjer i full offentlighet denne gangen, det ville vært så flaut;)
81-Mamma<3<3 Skrevet 21. september 2011 #14 Skrevet 21. september 2011 hi,hi, så koselig historie i grunn Mitt vann gikk i senga sist. Regner med fødsel begynner med vannavgang denne gangen også, men det bekymrer meg i grunnen ikke hvor det skjer. Det er jo en helt naturlig ting. Eneste som bekymrer meg er at jeg fikk sterke rier med en gang sist, og fødselen gikk ganske raskt. Så samboer bør iallefall komme å hente meg rakt hvis jeg ikke er hjemme
3barnsmor123 Skrevet 21. september 2011 #15 Skrevet 21. september 2011 Jeg har et keisersnitt og en vanlig fødsel bak meg og vannet ble tatt på sykehuset begge gangene. Jeg tenker også på at det er typisk min flax at vannet går når ikke jeg er hjemme og helt sikkert aleine en plass Men jeg skal værtfall sikre sengen med tisselaken
Dizzie_mortil3 Skrevet 21. september 2011 #16 Skrevet 21. september 2011 Første gang hjemme i stressless'en mens jeg spiste lunch... Andre gang hjemme i senga rett etter at jeg hadde lagt meg... Tredje gang på sykehuset mens jeg var til sjekk pga feber...
maimora Skrevet 21. september 2011 #17 Skrevet 21. september 2011 Første gang i Hagen hjemme. Andre og tredje på badet om natta, etter å våknet av at jeg trodde jeg måtte tisse
Lille jente Skrevet 23. september 2011 Forfatter #18 Skrevet 23. september 2011 Litt morsomt å lese alle sine forskjellige opplevelser. "Tisselaken" har jeg faktisk ikke tenkt på, men vi har også en "grisedyr" seng, så vil helst ikke at den skal bli tilgriset av all slags... Så det må jeg ut og skaffe meg. Vi har jo i sengen til gutten vår, som vi har kjøpt på IKEA. Kanskje de er store nok...De er jo ikke dyr heller, og så kan man bruke de til babyen etterpå. Måtte le litt av historien til ♪ ♫ ♪ Lille Trompet ♪ ♫ ♪... Jeg er av samme typen, og hadde nok stått fint i køen helt til jeg bare MÅTTE gå frem og gi beskjed.... Blir litt som en film når alle skal plutselig hjelpe til, selv om man bare vil bli ferdig selv...hehe... Flere fine historier?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå