Atterengang Skrevet 20. september 2011 #1 Skrevet 20. september 2011 Hei Mitt første barn, å er så spent på det hele med permisjonssøknaden som er sendt avgårde til NAV, sendte alt i samme konvolutt, så de skal ha alt av papirer. Inkl inntektsopplysningskjemaet fra sjefen. Har fått brev om at søknaden er motatt og under behandling. Men hva skjer nå da? Får jeg noe bekreftelse på at det er innvilget, og hvor mye jeg får utbet. i mnd? Er enda 5 uker til permisjonen starter, så har jo litt tid ennå
Tre små troll :) Skrevet 20. september 2011 #2 Skrevet 20. september 2011 Det står vel i brevet hvor lang behandlingstiden er (maks). Man får jo ofte svar før det. Hos meg stod det 2 mnd, men regner med svar før det. Men NAV er ganske treige. Hvis du har fulgt reglementet er det jo ingen grunn til at de skal avslå søknaden din. Det er jo noe du har krav på. Dersom arb.giver betaler lønnen din under perm merker du ikke noe til NAV og utbet. Da er det arb.giver som får tilbakebetalt fra NAV. Hvis du skal få penger av NAV må de få kontonr av deg som du får pengene inn på. Da får du nok ikke noe før søknaden er innvilget. De fleste arb.givere betaler lønn under perm og krever penger tilbake fra NAV.
Sjokolademonsteret Skrevet 21. september 2011 #3 Skrevet 21. september 2011 Syns NAV er utrolig treige. Det står på sidene deres at man bør levere søknaden i god tid, ca 3 mnd før termin, så jeg leverte 3 mnd før. Nå er det kun 2 uker til termin og jeg har enda ikke fått noe svar. Ringte dem og de sa jeg kunne forvente svar ca 5 oktober (som er bare 2 dager før termin). Kan ikke skjønne hvorfor det skal ta så utrolig lang tid!! Hadde jo vært greit å fått levert vedtak til arbeidsgiver før man gikk ut i permisjon.
miepia30 Skrevet 21. september 2011 #4 Skrevet 21. september 2011 jeg søkte for 3 uker siden, har ikke fått noe brev om at søknaden er behandlet eller hvor mye penger jeg får, MEN jeg fikk i dag "lønnslipp" fra NAV hvor pengene for august allerede er satt inn på konto. Det var ikke så verst syns jeg
Atterengang Skrevet 21. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2011 Takk for svar:) Tenker ikke på at de skal avslå søknaden, men virker som om det alltid er noe surr med NAV. Ei venninne søkte for en stund siden, fikk svar om at alt var mottatt, å at det tok så å så lang tid å behandle. Hørte ikke noe mer, så ringte hun NAV her om dagen, å da viser det seg at det mangler et inntektskjema fra den ene arb.plassen. Nav burde jo informert om dette selv. Så bare sånn jeg tenker på, at det ofte er en del surr med NAV. Men da hører jeg vel fra de snart:)
miepia30 Skrevet 21. september 2011 #6 Skrevet 21. september 2011 Det er OFTE surr med NAV. forrige gang kranglet jeg mye med dem. Men nå gikk det jo fantastisk smidig. Men jeg gjorde alt jeg kunne for å fylle ut søknaden til punkt og prikke, brukte den veilederen på nett hvor man printer ut en sånn forside og det står listet opp hvilke skjema man må ha med.
Atterengang Skrevet 21. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 21. september 2011 Jeg har tilogmed "kladda" søknaden.. Hehe.. For jeg tenkte at det må være riktig med en gang, for jeg orker ikke NAV surr.. Hehe.. Så får bare håpe at det er i orden. Sjefen var 99 % sikker på at han hadde gjort riktig, så de ringer vel han om noe skulle mangle der? Men en annen ting, noen som vet om det er arbd.plassen som betaler de første 16 dagene man er sykmeldt når man er gravid, eller har jeg lest riktig når jeg har lest et sted at det ikke er arb.plassen som skal betale det? Jeg er ikke sykmeldt, ser heller ikke ut til at jeg trenger å bli det. Men greit å vite
Sjokolademonsteret Skrevet 21. september 2011 #8 Skrevet 21. september 2011 Fikk brev fra NAV idag, 11 uker at jeg sendte søknaden, om at jeg må sende inn ny bekreftelse på termin og inntektsopplysninger fra arb.giver. Vanvittig at det er mulig å ta sååå lang tid på å fortelle meg at jeg mangler noe. Spesielt når jeg leverte søknaden personlig til NAV med hjelp fra en av de ansatte som fortalte meg at jeg hadde alle papirene jeg trengte og alt var i skjønneste orden. Forb**** korrupte system.......
mjs Skrevet 21. september 2011 #9 Skrevet 21. september 2011 i teorien er det vel arb.giver som betaler de første 16 dagene, men dersom de vet at en er sykemeldt pga svangerskap,kan arb.giver kreve pengene refundert av NAV mener jeg. Jeg fikk i hvertfall vanlig lønn av arbeidsgiver i arbeidsgiver perioden.
Atterengang Skrevet 21. september 2011 Forfatter #10 Skrevet 21. september 2011 Å kjære tid! At det går ann!! Det må jo være av den enkle grunn at de roter bort papirer?? Jeg sendte absolutt alt inn i samme konvolutt.. Så skal ikke mangle noe. Men si de ringer meg en uke før terminn med en sånn beskjed da, da får man jo ikke penger på en god stund? Å det passer jo fint rett før jul... Men jeg har enda 7 uker til termin, å det er vel ca 2 uker siden jeg fikk brevet fra nav om at det var mottatt. Så hører vel noe fra de før den tid om det mot formodning skulle mangle noe.. Lykke til da, håper det ordner seg fort for deg
Maisie Skrevet 21. september 2011 #11 Skrevet 21. september 2011 Forrige gang jeg sendte inn permisjonssøknad til NAV fikk jeg ikke svar tilbake i det hele tatt! Måtte ringe og høre at alt var som det skulle. Var jo det, men å sende meg et svarbrev kan de visst ikke. Spent på om jeg får noe svar tilbake denne gangen.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 21. september 2011 #12 Skrevet 21. september 2011 I mine papirer står det ingenting om at jeg skal sende med bekreftelse på inntekt fra arb.giver..... Kun at jeg må legge ved en bekreftelse på termindato, som skal være datert etter uke 26 i svangerskapet av lege eller JM.... Kanske jeg burde sende kopi av siste lønnslipp også da????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå