Gå til innhold

Noen flere ullfrelste enn meg her? Sjekk denne nettbutikken...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Elsker ull sjøl, så kommer til å handle inn litt der :-) hvorfor har jeg ikke hørt om den nettsida før? ;-) Veit ikke om mannen blir like fornøyd over mer shopping, men må man så må man. ;-) He he.

Annonse

De bruker dessverre merinoull som ikke er sertifisert at ikke er fra sauer som det er brukt mulesing på..

http://no.wikipedia.org/wiki/Mulesing

Ergo helt uaktuelt å kjøpe noe derfra samme hvor fine plaggene er.

Annonse

Gjest Lykke Fryd ♥

Da kan du selv søke på nett og du vil se at mulesing er en praksis som har vært vanlig på New Zealand og i Australia. Disse tolandene var også de siste som stoppet denne praksisen. På New Zealand ble den avviklet i 2008 eller i 2009 (litt usikker på året) og i Australia, etter sterkt press fra PTA og resten av veren, i 2010.

Sør-Afrika (hvor Janus ull kom fra da Australia fortsatt praktiserte mulesing), som er et land som produserer mye merino, har aldri drevet med mulesing. Samme med Tyskland.

Om du Googler litt selv så vil du se at det er ingen land som driver med dette og at ulla som selges i Norge er trygg ull.

Vi kjenner til en av damene bak denne butikken, så hun var på God morgen Norge forrige uke og var da inne og kikket i nettbutikken. Veldig, veldig fint, men også veldig dyrt, dessverre... I hvert fall når man har tre barn!

Hadde tenkt å shoppe litt, men kan jo ikke velge størrelsen jeg vil ha i alt... Som f.eks. denne shortsen: http://woolland.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=380&category_id=35&option=com_virtuemart&Itemid=156

Typisk. :-(

Men fortsatt mye annet jeg sikler på, så blir nok til at jeg legger igjen litt penger der i dag... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...