Gå til innhold

Hvordan overleve i forhold der han har barn fra før.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når han har ungene sine bestemmer han, og han tar ansvareT, han tar jobben og han tar utgiftene, han bestemmer Helge aktivitetene.

Når han ikke har barna sine bestemmer du, du tar ansvaret og jobben og utgiftene.

Dette funker veldig fint hos oss. Jeg slipper unna byrden med hans barn, og utgiftene. Han får selv ta klesvasken, kjøringa, og handlinga, legginga.

 

Han må ta det ansvaret for alle barna, også våre felles barn, og jeg tar ansvaret for dem når det eer min tur.

 

Slik deler vi ansvaret for våre, med en uke hver, og han deler ansvaret for sine, en uke hver med eksen.

Og jeg slipper å tenke på at hans barn tar av mitt begrensede overskudd fordi jeg blir gående med alt ansvar for våre barn, og i tillegg ta halve støyten hans for hans barn. og ende opp med å bli helt tappet.

 

Det er han som har fem barn, ikke meg, ikke eksen hans, han får ta ansvar for dem alle. Og de kan annenhver uke alle få oppleve å været i en større søskenflokk noe de faktisk er alle sammen.

 

Kan absolut anbefale det til alle. Merker at han begrenser pengebruk, når han er Lene om utgiftene. Merker han får barna til å bidra mer når han er alene med jobben. Medeier han er bedre med grenser når han er alene med å ta påkjenningen. Bra for alle, med en far som tar fullt ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tungvindt ordning spør du meg. Og det lærer ikke barna noe om at man som familie står på sammen, hjelper hverandre og samarbeider! Jeg hører det fungerer for dere, men det er ikke noe for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, hvis ikke dette er tull så hørtes det veldig trist ut. Du har jo selv valgt å få barn med en som har barn fra før og da synes jeg det er ditt ansvar å få hans barn til å føle seg som en del av familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt naturlig å bytte på hvem som tar huset, hvem som kjører, hvem som betaler, hvem som tar legginga og hvem som står op med barna. Det er faktisk en veldig vanlig måte å gjøre ting på. Ikke bare i stefamilier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente å si det er gode signaler å sende barna. De blir jo da vante med at både far og mor gjevne tar nsvar og tar seg av dem.

Det finnes mange, familier som der den ene tar hoved belastningen INNE i hjemmet og med barna.

Er det bra signaler å gi barna? At mor alltid står opp, at mor alltid tar legging, at mor lager all mat, at mor sørger for alt med klær? Er det gunstige løsninger å gi barna?

Hilsesn trådstarteren igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23.02 Skrev jeg noen steder at det ikke er farens ansvar? Det er jo ganske naturlig . Når hi skriver at hun ikke vil dele på noe av ansvaret når det gjelder hans barn så skriver jeg at det er hennes ansvar å få hans barn til å føle seg som en del av familien. Hun har valgt å få barn med han. Hans tidligere barn skal ikke lide under dette ergo hennes ansvar og få dem til å føle seg som en del av familien. Men hvis alt må utales.....SELVFØLGELIG OGSÅ FARENS ANSVAR I LIKE STOR GRAD!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og det er også helt vanlig å være såpass fleksibel at en ikke behøver å organisere familielivet etter rigide mønstre og forhåndsbestemte regler ;-)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke gode signaler å sende barna hvis kun den ene tar hovedbelastningen inne i hjemmet og med barna. Hvis mor alltid står opp, alltid tar legging, alltid lager all mat, sørger for alt med klær osv... Nei, helt enig med deg, DET sender ikke gode signaler til barna..

 

MEN,.. det du skisserer er ikke en god løsning bare fordi det finnes andre dårlige løsninger...

 

Det blir som å si at du skjeller ut barna dine fordi det er så fælt å slå dem... Det finnes et tredje alternativ, og det er å snakke med barna :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Organisering av famlielivet kan ha tusenvis av ulike former, og de fleste av dem er gode måter..

 

Her i huset lager vi middag annenhver dag, uavhengig av hvem sine barn som er hjemme. Mannen har hovedansvaret for gulvvask og badene, jeg har for alt som har med klær å gjøre, samt støvsuging. Han har pleier å vaske bilene.

 

Vi steller og legger barn litt ad-hoc ettersom hvordan vi får det til å passe. Det er mange barn som skal stelles og legges hver kveld, og alle vil at vi begge skal komme innom og si natta. Det byttes på synging, lesing m.v. ettersom hva som passer, hvem som la hvem sist, hvem som er sugen på pappa, mamma osv..

 

Det handler om samarbeid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaahhhh......... Spot on, 23:15..

 

Jeg syns dette var en latterlig idé, hi... Hva med å hjelpe til der det trengs når det trengs, og ikke tenke på dine-mine uker? Familiedynamikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...