beccis'en Skrevet 20. september 2011 #1 Skrevet 20. september 2011 19/9/11: jeg våknet som vanlig av at jeg måtte tisse. Jeg gikk ut på badet, og i det jeg skulle reise meg fra toalettet føltes det ut som tv1 slo meg hardt i blæren, deretter rant det litt væske som jeg da konkluderte med var urin. MEN da jeg var kommet meg på beina fortsatte det å fosse ut nedover beina. Det var helt klart på farge. Det gikk opp for meg at vannet var gått, klokken var nå 04.30. Jeg ropte på sambo som noe fortumlet ramler inn på badet "trøtt i trynet". Når det går opp for ham at vannet er gått begynner han å løpe rundt i leiligheten som en villmann. Haha. Sykehusbagen som vi hadde utsatt å pakke i en evighet ble pakket i hui og hast! Jeg ringte kk, og fikk beskjed om å komme inn med engang, selvom riene ikke var startet. (pga eneggede tvillinger). Vi fikk beskjed om at vi skulle møte opp på obs posten for gravide. Der ble vi møtt av en jordmor som utførte ctg. Da jeg satt her begynte jeg å kjenne riene komme. Vi fikk beskjed om å gå ut i gangen og vente på lege som skulle ta en UL. Jeg kjente at riene ble kraftigere, men ikke uutholdelig vondt slik jeg så for meg rier var, og siden det skjedde så fort. Etterhvert måtte jeg puste meg gjennom dem, og da tok sambo til fornuft og kontaktet jordmor. Hun gikk med på å ta en sjekk før legen kom. Det var nå sikkert gått maks 15 min siden ctg. Vi fikk alle sjokk da det viste seg å være 6cm og helt modent!!! Jordmor ringte føden som måtte skynde seg å lage til et rom til meg. (det var mange fødsler den natten, og jeg måtte ha stort rom). Klokken var nå ca 6.30. Vel inne på føderommet fikk jeg satt inn pvker og epidural. Dette måtte jeg pga tvillingfødsel. Siden jeg fikk epiduralen så seint fikk den heller aldri tid til p virke som den skulle. Jeg ble deretter undersøkt av jordmor som kunne fortelle at jeg hadde 10 cm åpning!! Det var bare å vente på at tv1 skulle komme ned i fødselskanalen. Rommet ble fylt med masse mennesker, men jeg kunne ikke brydd meg mindre! Overlegen var ikke helt fornøyd med tv1 og bestemte sy hun skulle tas med vakuum. Dette var det som var mest smertefullt, og da hun stod i åpningen!! Men det gikk jo så bra!!! TV1 ble født kl 0828, veide 2810g og var 48cm lang. Tv2 ble født 14 min senere kl 0842. Hun veide 2599g, var 47 cm lang. Dette var med andre ord en rask og fin fødsel. Jeg sitter igjen med en god opplevelse:) nå koser jeg meg med mine to små, og gleder meg til å kunne reise hjem:)
beccis'en Skrevet 20. september 2011 Forfatter #2 Skrevet 20. september 2011 Jeg får ikke til å lag avsnitt med iphonen. Derfor det ble sånn i ett. Håper det ikke blir for tungt å lese:)
Bolla med 2 små <3 Skrevet 20. september 2011 #3 Skrevet 20. september 2011 Ha ha, med en gan jeg leste innlegget ditt trodde jeg du mente "føltes det ut som TV'N slo meg hardt i blæren" På tide å legge seg kanskje he he? Gratulerer så mye med tvillingene! Hørtes ut som en veldig fin fødsel
Nuffy Skrevet 20. september 2011 #4 Skrevet 20. september 2011 Gratulerer så mye! Hørtes ut som en fin fødsel. Det gikk helt fint å lese;)
beccis'en Skrevet 20. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 20. september 2011 Haha. Det var rett før jeg skrev det også. Tlf ville mye heller skrive det skjønner du. Gjelder å holde tunga beint i munnen. Haha. god natt;)
mornr2 Skrevet 20. september 2011 #6 Skrevet 20. september 2011 Gratulerer så mye med dobbelt lykke!!! <3
♥ Min engel ♥ Skrevet 20. september 2011 #7 Skrevet 20. september 2011 Gratulerer så mye med tvillingene
Bolla med 2 små <3 Skrevet 21. september 2011 #8 Skrevet 21. september 2011 He he :-) Skjønte ikke helt hva det var med TV'n siden du nevnte den flere ganger, plutselig gikk det opp et lys da;-) Kos dere:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå