ST02-10 Skrevet 20. september 2011 #1 Skrevet 20. september 2011 Jeg trenger hjelp til de som har peiling på svangerskapspenger! I mai gikk foreldrepengene mine ut da jeg da hadde vært ute i 100 % permisjon med lillejenten. Frem til august har jeg gått i ulønnet permisjon. Jeg er ansatt på en arbeidsplass hvor gravide ikke kan jobbe, men er kun ansatt som ekstravakt. Jeg har nå vært tilbake igjen i jobb i 5 uker, og lurer på om jeg er gravid.... da må jeg igjen få svangerskapspenger... MEN! spørsmålet er: Beregner de da ut summen av hva jeg vil få av svangerskapspenger ut ifra disse 5 ukene (1 mnd) jeg har vært tilbake igjen i jobb? Altså, jeg har denne mnden jobbet meg opp til en lønn hvor jeg vil få utbetalt rundt 18 000. VIl det være den mnds lønnen jeg vil få som svangerskapspenger? Viser til hva som står på Nav. no : Du må ha vært i arbeid i minst fire uker for at du skal ha rett til svangerskapspenger. Inntekten din må på årsbasis utgjøre minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp. Linker hele siden om hva det sies om svangerskapspenger på nav sin side også. http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Svangerskapspenger Synes det er for "godt" til å være sant viss jeg likevel kan være økonomisk sikret selv om jeg ikke har jobbet lenge og er ekstravakt ansatt.... HJELP!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå