Gå til innhold

Jeg er så utrolig redd for dyr! Særlig for store hunder, men også kuer og hester. Noen som har noen råd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hatt noe godt lag med dyr, og er veldig redd for de fleste dyr. Jeg går ofte en annen vei når jeg ser noen komme gående med store hunder, hvis jeg går forbi et jorde med kuer er jeg alltid redd for at de skal klare å storme gjerdet og komme løpende etter meg. Jeg blir ofte engstelig når det kommer en rytter til hest, har helt angst for at hesten plutselig skal klikke å kaste seg over meg. Når jeg går tur i skogen kan jeg få irrasjonelle (nuvel, det skjer jo faktisk!) tanker om at en elg, ulv eller bjørn skal angripe meg, noe som av og til ødelegger hele turen for meg.

 

Det som særlig plager meg er at alle sier at dyr merker det når man er redd. Og jeg er jo livredd! Jeg kan jo ikke styre det! Jeg får hjerteklapp, jeg svetter og blir kvalm og uvel i nærheten av mange dyr. Det gjelder særlig dyr av litt størrelse, er ikke redd en puddel f.eks. men liker dem heller ikke.

 

Noen som har det slik? Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den beste kuren er å bli eksponert for det du er redd for. Du kjenner ikke noen med store hunder da, eller som har hest eller ponni og som kan hjelpe deg å komme over skrekken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også redd alle dyr, men det går da stort sett greit.... I dag frika jeg litt ut da en syklist med stor hund fastbindt i sykkelen sprang mot meg på hver sin side av meg, søksvett og puls på 100 i løpet av sekunder :-( Heldigvis klarte han å få den teite bikkja bort fra meg og syklet videre.

 

For meg er dyr tilnærmet uinteressante, med mindre jeg har de til middag, så jeg har egentlig liten interesse av å "face my fear".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...