spiro Skrevet 20. september 2011 #1 Skrevet 20. september 2011 Er det veldig tidlig å legge baby kl 18? Synes hun viser trøtthetstegn allerede kl fem og har plutselig begynt å bli veldig survete på kvelden... Noen råd fra dere med litt erfaring??)
C.L.H85 Skrevet 20. september 2011 #2 Skrevet 20. september 2011 Det har hendt at jeg har lagt tuppa mi så tidlig som kl 18.. Meeen da våkner hun gjerne 5 om morgenen;) Hun er litt over 5 mnd og sover som regel bare 2 dupper på dagtid. Har også latt henne sove 15-20 min mellom 16 og 17.30, men vekker henne Så orker hun å være litt våken frem til hun legger seg for natten kl 19;) Tror du bare må prøve deg litt fram, men har hørt fra flere venner at barna deres i perioder har lagt seg kl 18, så er nok ikke uvanlig;)
Gjest Madolyn Skrevet 20. september 2011 #3 Skrevet 20. september 2011 Her viste vår gutt tretthetstegn allerede i 18-tida når han var 3 mnd, men om vi la ham mellom kl 18-19, så våknet han 6-8 ggr pr natt og startet dagen kl 4-5... For oss ble løsningen en senere dupp, og leggetid kl 21. Nå er han 5 mnd og legger seg ca kl 20 og sover ca ti timer per natt, avbrutt av 2 amminger Han sover tilsammen 1-1,5 t på dagtid. De fleste babyer har bedre sovehjerte enn min gutt da, så du må gjerne prøve å legge kl 18 i et par uker, for å se full effekt. Men - ta høyde for at det kan bli tidlige morgener.
Frøken Tussi Skrevet 21. september 2011 #4 Skrevet 21. september 2011 Hvordan søvnen til disse små er varierer MYE, så tror man må prøve seg fram. Noen har babyer som sover 12 timer i løpet av en natt, mens andre nesten ikke vil sove. Du kjenner babyen din best, så gjør det du føles er riktig. Blir det for tidlige morgener, så får du bare justere på leggetiden. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå