Gå til innhold

Påkledning i vogn - 10mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble sittende å lure litt på dette etter at jeg var på barseltreff i dag.

La merke til at de fleste hadde utedresser på barna og skinn i vognen, men ingen pose eller noe sånt.

Jeg har en tynn ullpose fra LIlle sommer og noe mykt og godt i vognen.

Bør vi kjøpe en dress?

I så tilfelle hvilken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri egentlig tatt i bruk voksi-vinterposrn jeg fikk låne. Har heller kledd på gutten sånn at jeg kan ta ham opp. I dypvogna syns jeg han ble helt borte i posen, og nå som han krabber (og gjerne går om han får ett par hender), så vil han stadig ut av vogna for å utforske.

Skrevet

Jeg kommer til å kjøpe en god ulldress eller fleeceklær istedet for å ha på han utedress i vogna.

Utedressen skal man jo leke i, ikke ha på i vogna :P

Skrevet

Hei. Min lille er ikke 10 mnd. enda men dette er vel et foreldre dillema i alle aldre. Siden hvert enkelt barn er forskjellig er det veldig vannskelig.

Jeg tenker at så lenge barnet bare skal være i vognen trenger den ikke utedress som er vind/vær tett. Men skal de litt ut av vogna er jo ting anerledes. Det er jo viktig at det ikke blir for tett og varmt i vogna, ja like viktig som at ikke barna fryser!

Skrevet

http://no.bestseller.com/name-it/outerwear/NEWBORNMORTENWHOLESUIT/13066271,no_NO,pd.html?dwvar_13066271_colorPattern=13066271_NAVY

jeg har lurt litt på denne dressen her jeg......men str var litt sånn..74-80 svømmer han i og vel så det og 62-68 er jeg redd blir veldig akkurat....hmm...men tror yttertøy er veldig stort i str uansett hvor man kjøper det?

foreløpig har han nettopp fått oderwalder dunpose og der sitter han med strømpe bukse,body og fleecejakke....funker greit nå som han ikke er ute av vognen enda....

Skrevet

Til å sove i har vi en arvet fleecedress, en strikkadress og ullfleecedressen fra nøstebarn. Alt etter som hvor kaldt det er. Nå om dagen går det i strikkadressen eller fleecedressen, om vinteren er det ullfleecedressen både hjemme og i barnehagen.

Har dunpose i vogna (ja, det har vært is på frontruta for flere uker siden her...) Varierer med å ha den åpen, lukket alt etter som. På ettermiddagen når det er god temp er det bare strømpebukse og body og lue oppi posen. Utedress trenger jeg ikke før han skal sitte i sandkassa eller i snøen

Skrevet

Tenkte jeg skulle modifiere meg litt. Fikk altså ikke bruk for pose i dypvogna (brukte dress og dyne på lammeskinn), men kommer nok til å f bruk for den i sportsvogna når han skal sove eller det er skikkelig kaldt. Men uansett vil jeg tro de fleste som nå opplever sin andre vinter vil få bruk for dress?

Skrevet

Jeg bruker flecedress og dyne på vesla nå. Etterhvert kommer jeg til å bytte over til oddenwalder dunpose. Har en reima dress etter søsteren som hun kan bruke når hun begynner å stabbe rundt.

Skrevet

Har på ulldress i vogna. Har vindtett dress som ligger i veska, som jeg kan ta på hvis hun skal bæres el.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...