Gå til innhold

Dere som ikke fikk kjøpe billig reima dress fra ellos, burde klage til forbrukerombudet!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hvorfo tror du Reima er noe dritt? Reima er kjempebra, har både dresser, votter og luer i Reima og er storfornøyd.

MEN tilbake til HI: Hvorfor skal folk klage på alt mellom himmel og jord? Vi bor i et av verdens beste land, hvorfor skal vi henge oss opp i en bagatell som at Ellos har feilpriset en vare? Er folk virkelig så smålige? Enhver med litt mellom øra skjønte jo at varen var feilpriset.

Selger er ikke forpliktet til å selge en vare til feil pris dersom prisen er så vanvittig at det er åpenbart for kjøper at dette er noe feil. Det følger av et kontraktsrettslig prinsippDet er helt åpenbart at Reima vinterdresser til 99 kroner er feilpriset. Dermed kan man heller ikke kreve de solgt til den prisen, og det samme kommer både forbukerrådet samt tv2 hjelper deg å fortelle om du ringer og klager.

Det var faktisk ikke helt åpenbart med tanke på mønsteret, fargene og størrelsene. Bestilte en selv, men var i tvil om jeg hadde bruk for reimatecdress i stygt mønster til jenta mi i str. 62.

JEG tror ikke Reima er noe dritt, jeg VET reima er knall;) Det er jo bare ulovlig si det her inne. Her er du en taper om du bruker penger på klær/utstyr til barna, mens du er en helt om du handler billigst mulig. Kvalitet har lite å si! Det har også vært sagt utallige ganger her inne at folk mener dress fra f.eks europris er bedre(!!) enn reima.

Så da ble jeg bare litt overrasket over at så mange hengte seg opp i feilen til Ellos. Og lurte på om det er slik at Reima er bra likevel?

Alle Reimadresser er inn i hampen gampestygge. Har kjøpt Reimatec + til sønnen min fordi det er det eneste han ikke kommer hjem og har slitt 30 hull i første dagen han bruker de. den koster 1599 og den er så stygg at jeg gråter innvendig. Men kvaliteten og vekten og at den er så enkel å bevege seg i går foran det faktum at den ser ut som noe man har fisket opp av grøften en gang på 70-tallet.

Ergo, det at dressen er stygg impliserer ikke at den skal koste 99 kroner.

Annonse

En nettside er ikke det samme som en vanlig butikk man går i. De fleste nettsider skriver det på siden om forbehold og da har de rett til å ikke selge en vare som er feil priset på nettet. Forbrukermyndighetene kommer ikke til å bry seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...